צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר

אילו אתרי אינטרנט חייבים בהנגשה ומי פטור מחובה זו?

החזון האולטימטיבי הוא שהרשת כולה תהיה נגישה לאנשים שסובלים ממוגבלות שמקשות עליהם את הגלישה באינטרנט בדרך הרגילה: עיניים שרואות את המסך, ידיים על העכבר והמקלדת, וקוגניציה שמעבדת את הנתונים ללא קשיים מיוחדים.

ואולם, לאור העובדה שהעמידה ביעדי הנגישות כרוכה בהוצאות כספיות, המחוקק הגביל את החובה הזו ואף קבע תנאים לפטור אפשרי ממנה.

להלן נסקור בתמצית: מי חייב להנגיש את אתר האינטרנט שלהו/שלה ולמה?

ראשית, החובה להנגיש חלה על אתרים שמספקים שירות ציבורי, כלומר שירות שמיועד לקהל הרחב. מי שהאתר שלו מהווה פלטפורמה למתן שירות מסוג זה, חייב להנגישו. מאידך, אתר פרטי שאינו מוכר או מציע שירות ואין מאחוריו עסק, אינו חייב להנגישו. שירות ציבורי מוגדר בחוק באופן רחב וכולל שירותי מסחר, רווחה, השכלה, פנאי, ספורט, הארחה, תיירות, תרבות, תקשורת ועוד. במילים אחרות, כל עסק פרטי שמציע את שירותיו באמצעות אתר אינטרנט ייעודי (עורך דין, אדריכל, מרפאה, חוג לריקוד, פיצריה, שירות תיקונים וכיו"ב), להבדיל מאזכורו באתר אינטרנט אחר, חייב לדאוג שהאתר שלו מונגש בהתאם לתקן הקבוע בחוק.

שנית, אלו הגורמים שחייבים בהנגשת האתרים שלהם:

  • כל גורם פרטי המפעיל את אתר למטרות רווח.
  • גופים המציעים שירות לקהל הרחב, גם אם אינם פועלים למטרות רווח, כגון עמותות.
  • רשויות ציבוריות, כגון משרדים ממשלתיים או רשויות מקומיות/קהילתיות.

ואולם, גם אם העסק ו/או השירות עומדים בקריטריונים המפורטים לעיל, ישנם מקרים בהם אין חובה להנגיש. אלו הם הקריטריונים לקבלת פטור:

פטורים אוטומטיים

  • עסק שהמחזור השנתי שלו נמוך ממאה אלף ₪, נהנה מפטור אוטומטי מחובת ההנגשה, ללא צורך בפעולה כלשהי.
  • עסק שהמחזור השנתי שלו נמוך ממיליון ₪, ואתר האינטרנט שלו הופעל לפני יום 26 באוקטובר, 2017, זכאי גם-כן לפטור אוטומטי מהנגשת האתר שלו. ובמילים אחרות, כל עסק שהאתר שלו הוקם לאחר 26 באוקטובר, 2017 והמחזור הכספי השנתי שלו גבוה ממאה אלף ₪, מחויב בהנגשת אתר האינטרנט שלו.

פטורים אפשריים

בעלי עסקים יכולים לפנות לנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בבקשה לקבלת פטור מהנגשת האתר מחמת נטל כלכלי כבד. הפונה יצטרך להוכיח זאת ונטל ההוכחה שבו הוא יידרש לעמוד גבוה מאוד, היות שבצד השיקול הכלכלי הנציבות שוקלת מגוון שלם של שיקולים (סוג השירות שמציע האתר, קיומן של חלופות, היקף האוכלוסייה אליה הוא פונה, מס' כניסות לאתר, עלות ההנגשה, אמצעי נגישות חלופיים ועוד) ומאזנת בין הערכים המוגנים ביסוד חובת ההנגשה לבין הנתונים והצרכים הפרטניים של מבקש הפטור. להלן הזכאים להגשת הבקשה לפטור:

  • עסק בעל מחזור שנתי גבוה ממאה אלף ₪ שאתר האינטרנט שלו הוקם אחרי 26 באוקטובר, 2017.
  • עסק בעל מחזור שנתי גבוה ממיליון ₪.

לסיכום, בבואו לקבוע בחוק את החובה להנגיש את עולם האינטרנט לאנשים עם מוגבלות, המחוקק ראה לעיני רוחו גם את המקרים בהם לא יהיה צודק להשית את עלויות ההנגשה על מי שהכנסתו מוגבלת, ובצדק! ואולם, אנו ב- UA פועלים לנטרל מראש את הקושי הזה ומציעים לעסקים קטנים ובינוניים חבילת הנגשה במחיר הוגן ותחרותי מאין כמותו, מתוך מגמה לקדם שוויון אמיתי ולהנגיש באמת את כל עולם האינטרנט לאנשים עם מוגבלות.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט