צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר

כיצד נשמור על העסק שלך?

אחד הנושאים החשובים ביותר ללקוחותינו הוא הביטחון "שלא יתבעו אותי" בגלל העדר נגישות או נגישות לקויה של האתר. הלקוחות מבקשים, בצדק רב, להיות בטוחים ששירות ההנגשה שהם רוכשים במיטב כספם יגן עליהם מפני טענות ותביעות אפשריות בתחום.

זה המקום לעשות אחת ולתמיד סדר בנוגע לחשש הזה ולהסביר בלשון צלולה וברורה ממה צריך וממה לא צריך לחשוש, ומהו המענה ההולם לכך.

מטרתנו איננה לסייע ללקוחותינו להתמודד עם תביעות משפטיות. מטרתנו היא לגרום לכך שהם לא יתבעו מלכתחילה.

כיצד אנו עושים זאת? באמצעות מעטפת שירות ב- 4 רמות: 1) אנו מנגישים את האתר באופן מקצועי ואיכותי בהתאם לתקן שבחוק, 2) אנו מספקים ללקוח הצהרת נגישות תקנית, 3) אנו מתחזקים את רמת הנגישות באתר באמצעות מערכות ניטור ובקרה שוטפת לאיתור ותיקון תקלות, ו- 4) אנו מספקים תמיכה ומענה טכני הולם בכל מקרה בו עולה טענה בענייני נגישות. פשוט, ענייני ומעשי.

המציאות בשטח היא שאם הנגשתם את האתר שלכם באמצעות ספק שירות שזו מומחיותו ודאגתם לכך שתופיע באתר הצהרת נגישות תקנית, הסיכוי שתתבעו בבית-משפט שואף לאפס. זוהי עובדה שרוב השחקנים בתחום משתדלים להצניע, היות ש- "הגנה מפני תביעות" היא סיסמה נהדרת ואמצעי מצוין לגביית תשלומים נוספים מהלקוח.

בפועל, אם האתר שלכם הונגש אף אחד לא יכול לתבוע אתכם בעילה של ליקויי נגישות ללא התרעה מוקדמת. מה שהחוק מאפשר לאדם עם מוגבלות שנתקל בבעיית נגישות באתר פלוני, הוא לפנות לבעל האתר עם פרטי התקלה ולדרוש את תיקונה, ובמקרה כזה תעמוד לבעל האתר תקופה של 60 ימים לבדוק את הטענה ולתקן את התקלה, ככל שהיא אכן קיימת. רק אם התקופה חולפת ללא קבלת תשובה ו/או תיקון התקלה, יש לפונה זכות להמשיך ולתבוע את בעל האתר בבית-המשפט.

במקביל, החוק מחייב את בעל האתר לפרסם באתר 'הצהרת נגישות', ובה פרטים על נגישות האתר, פרטים על הסדרי נגישות שקיימים בעסק ובמקרקעין בו הוא שוכן (חנות/משרד/מרפאה/סטודיו וכו'), ופרטים של איש/אשת הקשר של העסק לפניות בנושאי נגישות (או רכז/ת נגישות שהתמנה/תה לכך באופן ייעודי). אולם כאן, בשונה מטענה על-כך שהאתר אינו נגיש, אין חובה להתראה מוקדמת לפני תביעה, ולמרבה הצער הדבר מנוצל באופן גורף על-ידי תובעים סדרתיים.

ניסיון העבר מראה שהרוב המוחלט של התביעות בתחום הנגישות ברשת הוגשו בעילות של היעדר הצהרת נגישות תקנית והתעלמות מהתראות לפני תביעה. ובמילים אחרות, מי שדאג להנגשת אתר האינטרנט שלו והציג בו הצהרת נגישות תקנית פשוט לא נתבע!

יתרה מזו, הניסיון מראה שמאחורי תביעות רבות בתחום הנגישות ברשת לא עומדים אנשים עם מוגבלות, אלא עורכי-דין שסורקים את הרשת בחיפוש אחר אתרים ללא הצהרת נגישות תקנית ותובעים אותם ללא התראה מוקדמת, במטרה להוציא מבעליהם תשלום כנגד סגירת התיק.

איננו טוענים כי אתרים מונגשים חפים מתקלות או חסינים בפני טענות. להיפך, מדובר בתחום טכנולוגי דינמי, וכמו בכל תחום אחר מתרחשות בו תקלות. אבל בין כך להגשת תביעה משפטית יש מרחק עצום, והתנהלות נכונה מצד בעל האתר אף עשויה להפוך אותו לבלתי עביר. חבילת השירות שלנו מאפשרת ללקוח לעשות זאת ולישון בשקט.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט