צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
האם תוסף נגישות באמת מנגיש את האתר

האם תוסף נגישות באמת מנגיש את האתר?

אם נשאל אדם מן השורה מה הדבר הראשון שעולה לו בראש למשמע צמד המילים 'נגישות אתרים', קרוב לוודאי שהוא ידבר על אותו לחצן מוכר וידוע עם כיסא גלגלים שמלווה את הגולש לכל אורך האתר.

אם תשאלו מומחה נגישות אתרים.. ובכן.. התשובה תהיה שונה לגמרי 🙂

כאן ביקשנו לחלוק אתכם את הפרספקטיבה שלנו באופן שישנה את הדרך בה אתם מסתכלים על אתרים נגישים. תשובה בגובה העיניים, ובלי מונחים או מושגים משונים.

ולצד המדריך שלפניכם, אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו בכל שאלה.

כפתור נגישות איננו פתרון ולכל היותר הוא פתרון חלקי

חשוב לנו לפתוח את המאמר כבר עם כותרת שכזאת אשר חותמת בקביעה שרירותית: לחצן נגישות לא מספק פתרון נגישות מלא.

רבים מבעלי אתרים / בוני אתרים / מקדמי אתרים וכיוצא בזאת, פונים לפתרונות מהירים כמו תוספי נגישות שזמינים להורדה, לדוגמה כתוסף בוורדפרס.

תוספי הנגישות האוטומטיים החינמיים (וחלקם גם בתשלום), מותקנים על-גבי האתר ומציעים מגוון אפשרויות שמטרתן לשפר את הנגישות עבור משתמשים עם מוגבלויות, כמו למשל:

  • שינוי גודל טקסט עם הגדלה או הקטנה.
  • שינוי ניגודיות צבעים עם התאמת צבעי האתר כדי לשפר את הקריאות.
  • התאמת ניווט באמצעות מקלדת עם אפשרות לנווט באתר בעזרת המקלדת בלבד ללא עכבר
  • ועוד ועוד.

נשמע מעולה! אז למה זה לא מספיק? את התשובה נחלק לשני סעיפים מרכזיים:

התייחסות פרטנית להיבטים מורכבים

תוספי נגישות חינמיים מציעים פתרונות שנקרא להם 'שטחיים', כלומר שאינם מתחשבים במורכבויות השונות של נגישות.

לדוגמה: הם לא תמיד מצליחים להתמודד עם קישורים שונים באתר, שצריכים תיאור, או עם שדות למילוי ובטח שלא עם טפסים מורכבים שמצריכים התאמות ידניות על-ידי מומחה נגישות.

כמו-כן, אתרים שמשתמשים בפתרונות חיצוניים כמו הרשמה או סליקה, נעזרים בעצם במערכת שמוטמעת להם באתר. רק מומחה נגישות יוכל לבחון את המערכת החיצונית ולקבוע אם היא נגישה או אם יש דגשים לשיפור למען נגישות כחוק.

האם מאחורי כפתור הנגישות יש פלטפורמה שלמה להנגשת אתרים?

זאת ה-תשובה הכי חשובה בנושא, וזהו גם פרט שרבים מהפונים אלינו אינם מכירים.

תוסף נגישות אתרים הוא לא מה שמאפשר את ההנגשה. מה שמאפשר את הנגשת האתר זאת המערכת שנמצאת ומתפקדת מאחורי הכפתור.

כלומר: במידה והורדתם לחצן נגישות חינמי, הרי שהוא מלביש פיצ'רים קוסמטיים אוטומטיים בלבד ולא מעבר לזה, כלומר כאלה שניתן ליישם לכל אתר באותה צורה מבלי להתחשב במאפיינים המיוחדים שלו.

לעומתו, לחצני נגישות שמסופקים על-ידי חברות נגישות אתרים כמונו, מגיעים יחד עם מערכת שמחוברת לאותו לחצן. התקנת לחצן הנגישות מחברת בין התוכנה שלנו לבין האתר, וזה מה שמאפשר לנו לערוך הנגשה אוטומטית וידנית האתר.

ישנם עוד כמה דגשים שמונעים מכפתורי נגישות לספק נגישות מלאה

תוספי נגישות הם כלי עזר בלתי נפרד מהעבודה השוטפת של מומחי נגישות אתרים. שלא תחשבו לרגע שאנחנו מבטלים את הצורך בהם.

אולם לעתים הם עלולים להצריך בדיקות נוספות לאור תאימות לקויה; למשל, לעתים אנחנו מגלים שהתוסף לא עובד באופן מלא עם פלטפורמת אתר מסוימת או עם דפדפן או מערכת הפעלה של מכשיר נייד כלשהו.

התוספים פועלים באופן אוטומטי, ויש לנו תוסף שאנו באמת ובתמים עומדים מאחוריו. הוא עושה עבודה מדהימה. ועם זאת, אסור לסמוך רק על תוסף והיו ויהיו מקרים בהם נגלה שהתוסף לא התייחס לכל אספקט ואספקט בנגישות. כלומר, אין תחליף ממשי למעבר ידני שסוגר קצוות.

ולסיום, תוספי נגישות דורשים תחזוקה ועדכונים שוטפים. אתם רוצים שיהיו "אבא ואמא" לתוסף שיוודאו שהוא פועל כראוי, עומד בדרישות ועונה על הפערים והשינויים שמתרחשים בתחום נגישות האתרים.

ואסור לנו לשכוח שתמיד יש מקום להנגשה ידנית

כדי באמת תוכלו להנגיש את האתר שלכם, חשוב לעבוד עם מומחה נגישות. אנחנו לא אומרים זאת כיוון שאנחנו משוחדים ומספקים שירותי נגישות, אלא כיוון שזוהי האמת לאמיתה.

רק מומחי נגישות שיעברו על האתר מכף רגל ועד ראש, יוכלו לוודא שהאתר אכן עונה על דרישות החוק, לזהות בעיות שדורשות פתרון מותאם אישית ולספק פתרונות שמבוססים על ניסיון ומומחיות.

כמומחי נגישות, אנו סוקרים את כל עמודי האתר, כולל טקסטים, תמונות, טפסים ותכנים דינמיים, מזהים סוגיות שונות, מספקים המלצות לשיפור, מנחים מה לעשות, איך לעשות, וככל שנוכל גם מעניקים את הפתרונות המקסימליים מהצד שלנו.

התייעצו עם מומחה נגישות של USER-A

קודם כל, אנחנו מקווים שהמאמר עשה לכם מעט סדר, והביא אתכם אל המסקנה הכה חשובה שכפתורי נגישות לכשעצמם הם טובים, אך הם מוכרחים להיות חלק מהנגשה כוללת.

אם יש לכם שאלות נוספות, אתם רוצים לדעת יותר על השירות שלנו, ולקבל פרטים על הנגשת האתר שלכם, אנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל נושא.

נוסיף בהערת אגב סופר חשובה, שהמחירים אצלנו אחידים לכל האתרים: 490 ₪ בתוספת מע"מ לשנה בלבד, שכולל כפתור נגישות אתרים, הנגשה ידנית ותמיכה טכנית לכל אורך השנה. מחכים לשיחה מכם! צוות USER A.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט