צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות זו לא רק חובה, זו זכות

הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות זו לא רק חובה, זו זכות

החל מן המועד בו החוק להנגשת אתרי אינטרנט בישראל נכנס לתוקפו, הרי שכל בעל עסק, גוף ציבורי, עמותה ואפילו בלוגרים, חייבים לוודא שהאתר שלהם נגיש לאנשים עם מוגבלויות; זאת במידה והם עונים על הקריטריונים האמורים בחוק.

המשמעות? בהתאם להכנסותיו של העסק ולאופיו של הגוף עבורו הוקם האתר, אתר אינטרנט מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר, צריך להיות נגיש לכל גולש וגולשת המבקרים בו.

אבל בואו נשים לרגע בצד את העובדה שחוק נגישות אתרים מגן על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. המטרה שלו היא הרבה יותר אמפטית מכך, ועל זה חשוב לנו להתעכב כאן: הוא מבטיח שכולם יוכלו ליהנות מהתוכן שלכם, להבין מהם השירותים שאתם מציעים ברשת ולהשתמש בהם כראוי.

זכרו שהלקוחות שלכם מגוונים

פעמים רבות אנו נשאבים אל תוך ההרגל הזה לראות בגולשים שנכנסים לאתרנו כמספר, כעוד ספרה שמסתכמת בסטטיסטיקות של גוגל אנליטיקס, או באם קנה או לא קנה, יצר קשר או לא יצר קשר.

נקדיש את המחשבה לפנים של הגולשים שמאחורי האתר, הם מגיעים ממגוון רחב של אוכלוסיות, ממגוון רחב של צרכים, והגיוון – הגיוון הוא שם המשחק, אם תשאלו אותנו.

עלינו לזכור שישנם גולשים שעבורם צריכת המידע שמוגש להם באינטרנט איננה מובנת מאליה, והיא כרוכה בעזרים שונים שצריכים לעמוד לרשותם; גולשים המתמודדים עם קשיים בראייה, שמיעה, הבנת טקסטים, יכולת ריכוז בשצף המידע שמופיע באתר ועוד.

הנגשת האתר שלכם היא כמו לפתוח את הדלת ולהזמין את כולם להיכנס באדיבות ובחיוך רחב. אל תחשבו על ההנגשה רק כמשהו שאתם מחויבים על פי חוק. ההנגשה של האתר שלכם נובעת בראש ובראשונה מהבנת הצרכים של קהל הלקוחות המגוון שלכם.

וסתם לקינוח נוסיף קלישאה (אבל מאוד נכונה) לסיום: לקוחות מרוצים הם לקוחות חוזרים.

היו סמוכים ובטוחים שהלקוחות שלכם יעריכו את המאמץ שאתם משקיעים כדי לדאוג שגם הם ייהנו מן האתר.

חוויית המשתמש של האתר שלכם – כרטיס הביקור של העסק

האתר שלכם הוא לא פחות מאשר כרטיס הביקור שלכם במרחב הדיגיטלי. חשבו על כך בעצמכם: כמה פעמים הרושם הראשוני שלכם מעסק מסוים התבסס קודם כל על האתר.

אם הניווט באתר מסובך, אם הטקסטים לא קריאים או מובנים דיו, או אם הסרטונים ללא כתוביות דבר שיעורר אכזבה רבה אצל חלק מן הגולשים, הרי שזה משפיע ישירות על איך שהלקוחות תופשים אתכם.

אתר נגיש הוא אתר שמציע חוויית משתמש נעימה, חלקה ונוחה לכולם.

לא ניכנס כאן לעולמות השיווק יתר על המידה, אך כאנשי אינטרנט אנחנו גם לא יכולים להתעלם מכך לחלוטין. נגישות האתר שלכם יכולה בהחלט להשפיע גם על היכולת שלו 'לסחוט את הלימון' ולדרבן כמה שיותר רכישות או לידים.

צריכים להנגיש אתר אינטרנט? מה זה אומר בגדול

כחלק מהנגשת האתר, אנו מתייחסים לכל פרט ופרט שבו, ובוחנים כיצד להבטיח שהפרט הזה יובן ויוגש כהלכה לכל אחד ואחת מן הגולשים.

אחת מן הדוגמאות המוכרות יותר היא תגיות ALT (מלשון Alternative כלומר אלטרנטיבי, חלופי) על תמונות עם תיאורים טקסטואליים שמסבירים מה רואים בתמונה עבור אנשים כבדי ראייה. דוגמה מוכרת נוספת היא הוספת כתוביות לסרטונים, דבר שיאפשר לחרשים וכבדי שמיעה להבין את שנאמר בסרטון.

לכן, אם נתאר זאת ממעוף הציפור, מדובר בתהליך כולל שמורכב מהתאמות מגוונות כדי לוודא שכל אחד ואחת יוכלו להשתמש באתר בצורה נוחה ופשוטה.

זה יכול לקבל ביטוי ממשי באתר עם טקסטים בעלי ניגודיות מספקת על המרקע של האתר (למשל לא נרצה טקסט בצבע אפור בהיר על פני רקע כחול בהיר) ועד לטכנולוגיות מסייעות שקיימות בלחצני הנגשה כמו ניווט באמצעות המקלדת למי שאיננו יכול להשתמש בעכבר.

מדובר במלאכת מחשבת שלוקחת בחשבון תכנון נכון של העיצוב והניווט באתר ועד למתן תשומת לב לפרטים קטנים שיכולים לעשות הבדל בענק.

מגוון דוגמאות לפעולות שכרוכות בהנגשת אתרים, תוכלו למצוא במאמר הבא >>>

User-A – מובילים את תחום הנגישות

אם אתם מחפשים חברה שתלווה אתכם בתהליך הנגשת האתר, אנו ב- User-A נשמח להוות עבורכם כתובת מקצועית.

אנו ב- User-A , מן החברות הוותיקות בישראל בתחום נגישות האתרים, פועלים להנגיש את האתר של כל אחד ואחת מלקוחותינו בצורה המקצועית ביותר, וכל זאת כדי להבטיח אתר שעומד בתקנים באופן מופתי ובהתאם לדרישות בחוק.

הצוות המקצועי שלנו שוקד בכל עת להתעדכן בחוקים ובתקנות הנגישות, מפתח ומשכלל את סל הכלים המקצועי והטכנולוגי שלרשותו, ומקנה שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

ושמרנו את הטוב לסוף: כל השירות, כולל עדכונים והתאמות לאורך השנה (בהתאם לכל שינוי בחוק ובתקנות), הינם בעלות שנתית ע"ס 490 ₪ בתוספת מע"מ. ללא אותיות קטנות.

מוזמנים ליצור קשר עם נציגינו לכל שאלה.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט