צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
הנגשת אתר איקומרס

הנגשת אתר איקומרס

באופן כללי, אנו יכולים לספר לכם כבר בפתיחה, שהנגשת אתר איקומרס אינה שונה במהותה מהנגשת אתר תדמית. מה שנקרא – הנגשה זאת הנגשה.

ועם זאת, לא סתם הפשלנו שרוולים וישבנו לכתוב את המאמר שלפניכם.

הנגשת אתר סחר היא צעד חשוב שמאפשר לאנשים ען מוגבלויות לא רק לצרוך מידע, אלא חשוב מכול – לבצע רכישה! הרי לשם כך התכנסנו, לשם כך השקיע בעל העסק אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים בבנייתו של אתר איקומרס. לא חבל לפספס את פלח השוק הזה?

ולכן, אמנם מדובר בהנגשה כמו בכל אתר אינטרנט אחר, אך ישנם מספר דגשים שחשוב לקחת בחשבון ושרלוונטיים אך ורק לאתר סחר.

התייחסות גם לאותיות הקטנות

אחד מן ההיבטים הבולטים בנגישות אתרי איקומרס הוא המקרה הטיפוסי של תמונות (מוצרים, מבצעים) עם טקסט בתוכן.

תמונות שכאלו חייבות כמובן לקבל תיאור בקוד שיאפשר לקוראי מסך להבין מה מוצג לנו בתוכן שעל גבי התמונה (בנושא זה קראו גם בהרחבה על המונח תגית ALT).

אבל מה באשר לאותיות הקטנות שבטקסט?

בעלי ובעלות אתרים רבים מפספסים את האותיות הקטנות ואינם מייחסים להן כל חשיבות בהנגשת האתר.
חשבו היטב על גולשים כבדי ראייה או עיוורים; כל עוד הם יפספסו את האותיות הקטנות, סביר להניח שהם יפספסו תנאים חשובים, מבצעים, כפלי מבצעים ועוד פרטים חשובים לכדאיות הקנייה, למסר שהתכוונתם להעביר ללקוח.

זכותם הטבעית לדעת בדיוק מה הם רוכשים ובאילו תנאים.

מחיר לפני ומחיר אחרי (קו מחוק)

כולנו מכירים את אתרי האיקומרס שמציגים מוצרים במחירים X ומיד לידם את המחיר העדכני Y כאשר המחיר הקודם מסומן כך X.

כאשר אנו ניגשים להנגיש אתר איקומרס, מתגלה לנו שהמחיר המחוק לא תמיד גלוי לגולש כבד ראייה או עיוור.
כלומר, קורא המסך של הגולש מקריא לו שני מחירים, לדוגמה 49.90 ו-89.90, זאת מבלי להבהיר מה המחיר הקודם ומהו המחיר העדכני.

אתר איקומרס נגיש יאפשר לקורא המסך לספר לגולש "להלן המחיר לפני הנחה, ולהלן המחיר אחרי הנחה".
בהיבט זה אנחנו מטפלים ברמת הקוד מאחורי הקלעים באמצעות פתרונות קוד מטעם USER A.

תמונות של מוצרים

באשר לתמונות המוצרים, חשוב לשים לב: האם התמונה היא קליקבילית או לא.

במידה והתמונה היא קליקבילית הרי שאנו מוכרחים לשים על גביה תיאור. קורא המסך של הגולש מוכרח להיות מסוגל להקריא לו שמדובר בתמונה שהיא לחיצה ולאן הלחיצה על התמונה תפנה אותו.

עם זאת, במקרה בו התמונה איננה קליבילית, הרי שאין כל צורך להטמיע תיאור של לחצן.

עוד באותו נושא:

היכן שישנו תיאור טקסטואלי של שם המוצר מתחת לתמונה והתמונה איננה קליקבילית – אין כל צורך לתאר את התמונה. למה? חשבו על כך: התמונה אינה אמורה להעביר את הקורא לשום מקום והתיאור של התמונה כבר קיים, כך שמתן תיאור אלטרנטיבי יגרום לקורא המסך של הגולש כבד הראייה להקריא לו פעמיים את אותו הדבר.

Wish List

פיצ'ר נוסף ומאוד פופולרי באתרי איקומרס הוא ה'ווישליסט', כלומר כאשר מסמנים מוצר מסוים עם 'לב' במשמעות של 'אהבתי' כך שהמוצר יישמר לגולש בצד.

בפועל, לעיתים לחצן הסימון 'אהבתי' מופיע בקוד שמאחורי הקלעים ככפתור ראשון לפני המוצר.
באופן הזה, גולש עם מוגבלות עלול בטעות לסמן 'אהבתי' על מוצר לא נכון.

כחלק מהנגשת אתרי איקומרס, אנחנו מוסיפים פתרון טכני ובו סימון ה'אהבתי' יקריא לגולש בדיוק מה שם המוצר שהוא אהב.

השוואה בין מוצרים

נקודה נוספת וחשובה בנגישות אתרי איקומרס היא השוואה.

בחלק מאתרי הסחר, ישנה האפשרות לסמן שני מוצרים לצורך השוואה.

השאלה שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו היא כיצד הדבר משתקף מאחורי הקלעים בקוד האתר, והאם הוא ישקף לגולש עם מוגבלות את המידע שהוא רוצה לקבל.

בעוד שגולש ללא מוגבלות יכול לראות ויזואלית את הטבלה ולהשוות בין הנתונים משמאל לימין, למשל בין שתי מכונות כביסה, הרי שעבור גולש עם מוגבלות הנעזר בתוכנה שקוראת את קוד האתר, הדבר לא כ"כ מובן מאליו.
פעמים רבות, אנו מגלים שהקוד מאחורי הקלעים איננו מוגדר כטבלה.

גם לכך ישנם כמובן פתרונות טכנולוגיים, אותם אנו מטמיעים לשם מתן מענה עבור הגולשים וליצירת תצוגת טבלה גם ברמת הקוד.

הנגשת חיווי הוספה לסל

על חיווי הוספה לסל פירטנו במאמרנו בנושא 'הנגשת פופ אפים', אך הוא רלוונטי גם למאמר הנוכחי.

באתרי איקומרס לעתים ישנו פופ אפ צדדי שקופץ מיד כאשר מוסיפים מוצר לסל. מטרת הפופ אפ היא להעניק לגולש חיווי שהוא אכן הצליח להוסיף את המוצר בהצלחה.

עבור גולש שרואה את המסך זה מעולה, אבל מה באשר לגולש כבד ראייה שאיננו מקבל את החיווי הזה?

כחלק מהנגשת אתרי איקומרס, אנו בודקים אם החיווי המאשר את הוספת המוצר לסל אכן מודיע זאת לתוכנות ההנגשה הייעודיות.

סינון לפי מחיר

בעיה נוספת שמקשה על תפעול אתר איקומרס בקרב גולשים עם מוגבלויות הוא הסינון על-פי המחיר.
ברבים מאתרי המכר יש לנו יכולת לסנן מחירים לפני מחיר מינימלי ומקסימלי.

מה שקורה במצב שכזה הוא שלאחר הסינון, התוכן בעמוד משתנה דינמית.

לגולש רגיל זה בסדר גמור, אבל למשתמש כבד ראייה או עיוור זה עלול להפריע כיוון שהעמוד למעשה נטען מחדש באופן שעלול להקשות על ההתמצאות בעמוד.

גם לכך יש פתרונות טכנולוגיות, בין היתר לוודא שהשינוי הדינמי במחירים לא מזיז את הגולש מלחצני הסינון על-פי מחיר (כיוון שהתוכן נטען מחדש) או להוסיף שדה של מחיר מינימום ומחיר מקסימום שבו המשתמש יוכל לרשום באיזה מחיר מינימלי או מקסימלי הוא מעוניין לבצע רכישה. והכל במטרה לאפשר לגולש עם המוגבלות למצות את האפשרויות שהאתר מאפשר ללא מגבלה.

טפסים באתר

באתרי סחר רבים ישנם טפסים מורכבים למדי, למשל שדה כתובת למשלוח חשבונית אל מול שדה כתובת למשלוח המוצר וכיוצא בזה.

עלינו לוודא שכל התהליך בטפסים הוא נגיש ושברור לגולש כבד ראייה בדיוק מה כל שדה ושדה מסמל.

בנוסף לכך, עלינו לוודא שהניווט באמצעות המקלדת מאפשר לגולש לדלג בין השדות על-פי הסדר הנכון (למשל להגיע קודם כל לשדה שם העיר, ולאחר מכן להגיע לשדה שם הרחוב, ולא חלילה ההפך).

האם זה הכל?

וודאי שלא, והאמת שיש עוד הרבה פרמטרים שונים שחשוב לקחת בחשבון בעת הנגשת אתרי חנות.
עם זאת, קצרה היריעה להתייחס לכולם 🙂

במידה ואתם רוצים לקרוא עוד על הנגשת אתרים בכללותה, אנחנו מזמינים אתכם אל המאמר הבא שיתאר במפורט מה הנגשת אתרים כוללת.

עוד מאמר שייתכן ויעניין אתכם: הנגשת קבצי PDF (שכן ייתכן מאוד שאתם מציגים קבצי מדריכים או מפרטים טכניים באתר).

מחיר הנגשת אתרי איקומרס

אחד מן החששות הבולטים בקרב בעלי ובעלות אתרי איקומרס הוא כמובן מחיר ההנגשה.

אנחנו לוקחים הימור בטוח שעברתם כבר על אי-אילו אתרים ובחנתם את הצעות המחיר להנגשת אתר החנות שלכם.

ב- User A אנחנו שמחים לצאת בבשורה: זוכרים שאמרנו שבכללותה הנגשת אתרים היא הנגשה כמו כל הנגשה אחרת ואין זה משנה באיזה סוג אתר מדובר?

אז אצלנו זה מתבטא גם במחיר. כל שירותי ההנגשה שלנו הינם בעלות אחידה של 490 ₪ בתוספת מע"מ לשנה.
זה כולל, בין היתר, בדיקות והשלמות ידניות מעבר להנגשה האוטומטית, הצהרת נגישות ותמיכה טכנית לכל אורך השנה.

רוצים לשמוע עוד? צרו עמנו קשר ונשמח לשוחח.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט