צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
הנגשת אתר שופיפיי

הנגשת אתר שופיפיי

שופיפיי נחשבת לפלטפורמת איקומרס נפוצה מאוד בארץ ובעולם. היא מאפשרת לעסקים בגדלים שונים להקים חנות מקוונת בצורה קלה ומהירה באופן יחסי עם מגוון אפשרויות וממשקים.

עם מגוון רחב של תבניות עיצוב, כלי ניהול מתקדמים, ותמיכה במגוון שפות ומטבעות, שופיפיי הפכה לפתרון יעיל עבור יזמים המבקשים להקים עסק אינטרנטי ולנהל את החנות המקוונת בצורה יעילה וקלה.

בהיבט הנגישות, אנו יכולים לספר לכם שפגשנו באינספור פלטפורמות קוד סגורות שונות, ושופיפיי מגיעה עם נגישות מאוד יפה בסך הכל. ניכר שצוותי הפיתוח של הפלטפורמה הקדישו ומקדישים מאמץ ניכר לעמידה בהיבטי הנגישות השונים.

אם כך, האם אתר השופיפיי שלי נגיש מראש?

עד כמה שהיה לנו חשוב לפתוח את המאמר במחמאה אדירה לפלטפורמת שופיפיי, לא היינו ממהרים להכריז שאכן האתר שלכם נגיש.

כמו בתחומים רבים אחרים, אלוהים (וגם השטן) נמצאים בפרטים הקטנים, כלומר בהתאמות ספציפיות ולא בשבלונות, לא משנה כמה הן איכותיות.

ייתכן שבניתם את תבנית האתר בהתאמה אישית, דבר שהכניס אלמנטים ספציפיים שחרגו מהשבלונה המונגשת; ויתכן מאוד שלא שמתם לב להיבטי נגישות שהיה צריך לשים עליהם דגש, אך ורק בגלל אי-היכרות עם נושא ההנגשה.

ההנגשה של שופיפיי היא די "טבעית" ואינטואיטיבית, והיא מגיעה ברמה סבירה בהחלט. לצד זאת, עדיין נדרש להקפיד ולוודא שהתכנים והשינויים העיצוביים בכל תבנית, אינם פוגעים בהנגשה.

דוגמאות להיבטי נגישות בשופיפיי

את הדוגמאות הבאות לקחנו בעיקר מהמאמר שכתבנו עבורכם בנושא הנגשת אתרי איקומרס, לכן אתם בהחלט מוזמנים להקליק על המאמר ולקבל שפע של מידע פרטני שמתמקד אך ורק באתרי סחר (שזאת בעצם המהות של שופיפיי).

באנר עם מידע פרסומי

ברבים מאתרי האיקומרס ישנה תמונת באנר עם כיתוב טקסטואלי על-גביה שמציע מסרים שיווקיים, מבצעים וכיוצא בזאת.

טעות נפוצה היא לשלב תיאור ALT לבאנר שמסביר לתוכנות קוראות מסך את התמונה שרואים בבאנר.
בפועל, בעלי האתר אינם צריכים לתאר את התמונה עצמה (נניח שרואים משפחה רצה על החוף), אלא את הטקסט עצמו אם כתוב למשל: "מבצע 1+1 על כל בגדי הים לילדים".

בנוסף, במידה וישנן אותיות קטנות, למשל טקסט שמתייחס לכפל מבצעים, הרי שחשוב לכלול בתיאור ה-ALT גם את האותיות הקטנות.

זכרו: גולשים כבדי ראייה ועיוורים לא יהיו מודעים למסרים החשובים הללו כל עוד לא תציינו אותם.

תמונת מוצר קליקבילית או לא קליקבילית

במידה והתמונה של המוצר באתר שלכם היא קליבלית, הרי שאתם מוכרחים לתאר את התמונה ולהסביר לגולש כבד ראייה או עיוור שמדובר בתמונה שהיא לחצן ומה מטרתו של הלחצן.

במידה ומדובר בתמונה שאיננה קליקבילית ומתחתיה מופיע שם המוצר, הרי שמומלץ שלא לשלב בתמונה תגית ALT המתארת את שם המוצר. הסיבה לכך טמונה בעובדה שקוראי המסך בעצם יקראו לגולש את המוצר פעמיים ברצף: פעם אחת את האלט, פעם שנייה את הטקסט שמתאר את שם המוצר.

ניווט באמצעות המקלדת

כאמור, שופיפיי מביאה לנו לרוב אתרים שיש בהם נגישות כבר מראשיתם. הם עשו עבודה מאוד יפה.

עם זאת, חשוב לבחון היטב שהניווט באמצעות המקלדת אכן עובד היטב, לא כל שכן במידה ונעשו שינויים והתאמות custom-made.

האם פופ אפ פרסומי שנפתח באתר מאפשר לגולש לנווט אליו באמצעות המקלדת? האם הטפסים שלנו מאפשרים דילוג בין השדות בהתאם לסדר?

כל פן ופן באתר חייבים להיבדק בקפידה על-מנת שהנגישות תהיה תקינה.

נגישות קבצי PDF

ישנם אתרי איקומרס שיש בתוכם מדריכים או מפרטים טכניים בקבצי PDF שהגולשים יכולים להוריד.

חשוב לציין: מדובר בקבצים חיצוניים שאינם באחריות שופיפיי. עם זאת, זוהי בהחלט אחריותו של בעל האתר לוודא שקבצי ה-PDF שהוא העלה לאתר אכן נגישים כחוק.

יודגש כי נגישות קבצי PDF היא שירות נפרד, שלא נכלל בהנגשת האתר (בגלל שמדובר בקבצים חיצוניים לאתר, כמו סרטוני וידאו), והם דורשים הנגשה נפרדת (בעלות נפרדת) שכרוכה במעבר קפדני על כל קובץ וקובץ. ניתן לקרוא על כך בהרחבה כאן.

הנגשת אתרי שופיפיי עם USER A

מחפשים חברת הנגשה? נשמח להציע לכם את שירותינו.

שירותי ההנגשה של USER A נגישות אתרים ניתנים במחיר אחיד בסך של 490 ₪, בתוספת מע"מ, לשנה.

השירות כולל מעטפת שלמה, שכוללת את הנגשת האתר עם השלמות הנגשה ידנית ככל הנדרש מעבר לאוטומציה, ניסוח הצהרת נגישות מותאמת אישית, הדרכה בכל הנדרש לשמירה על נגישות שוטפת באתר וליווי ותמיכה טכנית לכל אורך השנה.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט