תיאור ALT הוא חלק חיוני וחשוב בהנגשת אתרים. זוהי למעשה שורה קטנה של טקסט שמצורפת בקוד לכל תמונה באתר, והיא מיועדת לשימושם של קוראי מסך.
מנהל או בעל האתר מטמיע טקסט עבור כל תמונה, ומסביר לגולשים באופן מילולי מה מוצג בכל תמונה ותמונה באתר.
עבור גולש שאיננו סובל מלקות ראייה או עיוורון, הרי שתגית האלט שנקראת גם בשם 'טקסט חלופי' או 'טקסט אלטרנטיבי', איננה חשובה או מורגשת. אם תבדקו את הנושא אצל בעלי לקות ראייה, הרי שמבחינתם מדובר בהבדל בין שמיים לארץ.
דמיינו את עצמכם גולשים באינטרנט; כל תמונה צבעונית, כל מיצג וויזואלי, כל כותרת או טקסט וכל תמונת מוצר הם משהו מובן מאליו. הרי זו המשמעות של לגלוש באתר: לראות מה שיש לו להציע לי ולעשות בו פעולות (לקרוא,לקנות, לשמוע, לשלוח מיילים וכו')! עם זאת, לא לכולם יש את היכולת לראות את התמונות והמסרים הללו. עבור אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, החוויה החזותית הזאת חסרה, ובחלק מן המקרים היא יכולה להחסיר חלק מהותי מן המידע המוצג באתר.
שילוב הטקסט החלופי המתאר את התמונה בתוך קוד האתר, מוקרא למשתמשים עיוורים או בעלי לקויות ראייה באמצעות תוכנות ייעודיות לכך.
בכך שאתם משקיעים בתיאורי ה-ALT שלכם באתר, לא רק שאתם עומדים בתקנות והתחיקות הנדרשות בנושא נגישות אתרים, אלא שאתם גם מבטיחים שהגולשים שלכם יקבלו הסבר על מה שנמצא בתמונה.
לאלו מכם החוששים שמא מדובר באתגר טכנולוגי, אל דאגה. הטמעת תיאור ה-ALT בתמונות האתר מתאפשרת במרבית פלטפורמות האתרים בקלות רבה.
בכל תמונה ותמונה העולה באתר, ניתן להקליק על הגדרות התמונה, ושם למצוא שדה טקסט בו ממלאים את התיאור הנדרש.
התיאורים צריכים להיות ענייניים ותמציתיים. אל דאגה, לא צריכים לכתוב עלילה שלמה 🙂 אבל בהחלט כדאי לכלול את הפרטים החשובים, כמו: "בני זוג רצים על החוף עם הכלב" או "אדם ישן על ספה". מה שמופיע בתמונה זה מה שצריך להיות מוצג.
בהערת אגב נאמר שתיאורי ALT לבאנרים צריכים לעתים להיות מפורטים יותר. במידה ויש לכם באנר ועליו טקסט פרסומי כמו "כל הילקוטים ב- 50% הנחה", הרי שאתם חייבים לכתוב את זה גם בתיאור האלט.
ולסיכום, עם תיאורי ALT איכותיים, האתר שלכם הופך לנגיש יותר עבור כולם.