צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
כיצד חוק הנגשת אתרים מתייחס לעסק שמקבל פרונטלית לקוחות?

כיצד חוק הנגשת אתרים מתייחס לעסק שמקבל פרונטלית לקוחות?

ראשית, נציין שבתור חברת נגישות של אתרי אינטרנט, אין לנו באמת סמכות או אוטוריטה לייעץ על נגישות פיזית, וחשוב לנו להדגיש זאת בתחילת המאמר. הנגישות הפיזית של העסק היא תחום נפרד שהחוק מתייחס אליו בנפרד וישנם מומחים מוסמכים לכך שנקראים מורשי נגישות.

מורשי נגישות עוברים הכשרה מיוחדת (שגם קבועה בחוק מטעם משרד התעשייה והמסחר), ומהווים בכך כגורם המוסמך לייעץ ולאשר את כל היבטי הנגישות הפיזית של עסק / מבנה וכיוצא בכך.

מה אנחנו כן יכולים להגיד? היכן הדבר הזה כן פוגש את הממשק שלנו בהנגשת אתר אינטרנט? דרך הצהרת הנגישות.

הצהרת נגישות וקבלת לקוחות פרונטלית

הצהרת הנגישות שכל עסק מחויב לשים באתר האינטרנט שלו הוא אחד המסמכים החשובים ביותר שלמעשה מפרטים בפני הגולשים על מאמצי ההנגשה שערכנו באתר; הצהרת הנגישות המתפרסמת באתר צריכה לספק גם התייחסות באשר לנגישות או אי-הנגישות של העסק / המבנה, כי אתר האינטרנט הוא לעיתים קרובות המפגש הראשון של הגולש עם העסק, ואם מדובר באדם עם מוגבלות שרוצה להגיע לעסק הפיזי, הוא צריך לדעת מראש האם יש בעסק התאמות נגישות שיאפשרו לו להגיע לשם (מעליות, רמפה לכסא גלגלים, שירותי נכים וכו').

כמומחי נגישות אתרים, אנחנו לא יכולים להדריך אנשים על נגישות פיזית בעסק, כיוון שזה לא תחום המומחיות שלנו. עם זאת, כעצה שלנו לעסקים בכל מה שקשור לנגישות הפיזית של העסק, אנחנו מייעצים, ממקדים ומכווינים להתייעץ עם מורשה נגישות כשירות נפרד.

נחזור אל מחוזותינו בהנגשה האינטרנטית:

הצהרת הנגישות של עסק שיש לו אתר אינטרנט אבל גם ממשק פיזי (אם זאת חנות, מרפאה, מחסן, משרד וכיוצא בכך) מוכרחה לפרט את התאמות הנגישות שקיימות או לא קיימות בעסק הפיזי.

כלומר: נניח ויש לנו חנות בגדים פרונטלית יחד עם אתר רכישה אונליין. עלינו לפרט בהצהרת הנגישות אם הכניסה נגישה, אם החנייה נגישה, אם השירותים נגישים לנכים במקום ועוד.

מטרת פירוט הסדרי הנגישות הפיזיים בהצהרת הנגישות

המטרה של פירוט הסדרי הנגישות הפיזיים בהצהרת הנגישות היא לאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות שרוצים להגיע לעסק, לדעת מראש מול מה הם עומדים.

אחרי הכל, הם לקוחות שעלולים לפגוש בקשיים ומכשולים. הם צריכים לקחת זאת בחשבון. זוהי זכותם המלאה.

נניח ואנחנו רוצים להגיע לקליניקה מסוימת. מטרת המידע שבהצהרת הנגישות היא לייתר את הצורך שלנו להתקשר אל בעל/ת העסק ולשאול אם ניתן להיכנס אל הקליניקה באמצעות כיסא גלגלים.

כל שלקוח או לקוחה פוטנציאליים צריכים לעשות, הוא להיכנס לאתר האינטרנט של העסק, ולבדוק אם הם אכן יכולים להגיע וליהנות מן העזרים הנדרשים עבור מוגבלותם.

האם ניתן להצהיר בהצהרת הנגישות שהעסק לא נגיש פיזית?

בהתחשב בכך שלקוח פוטנציאלי שמשתמש בכיסא גלגלים יראה שאין בבניין רמפה וישנו רק גרם מדרגות, הרי שהדבר יאפשר לאותו לקוח לעשות חושבים ואולי לחפש אחר מקום אחר נגיש.

זאת המטרה של פירוט הסדרי הנגישות הפיזיים של העסק באתר האינטרנט.

וחשוב לנו שוב לציין, כפי שהדגשנו בתחילתו של מאמר זה: איננו נכנסים לפירוט של מה באמת נדרש מבחינת נגישות פיזית, מן הסיבה הפשוטה שאיננו מתמחים בכל הפרטים והניואנסים. אנו כן יכולים להכווין למומחי נגישות בתחום ואפילו מכירים כמה שהם באמת טובים ואיכותיים.

החוק קבע קריטריונים מאוד מדויקים חסוגים שונים של עסקים (חנויות, מרפאות, מסעדות, מחסנים, מתקני ספורט וכו'). החוק גם קבע אילו עסקים חייבים לקבל אישור של מורשה נגישות רשמי על-מנת שיעמדו בדרישות החוק.

לסיכום: האם אנחנו מוכרחים למנות את הסדרי הנגישות הפיזיים שלנו בהצהרת הנגישות?

בהחלט!

כאשר יש לעסק ממשק פיזי עם הלקוחות, הוא חייב לציין את הסדרי הנגישות שקיימים או לא קיימים בו.

זה תקין לחלוטין גם להצהיר שהעסק לא נגיש, כיוון שבכך אתם עושים צדק רב עם הלקוחות שלכם.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט