צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
תביעות נגישות אתרים

תביעות נגישות אתרים

אנו ב-USER A מאמינים שנגישות אתרים היא נושא שפשוט מוכרח להיות זמין לכולם.

בעלי ובעלות אתרים רבים נרתעים מלהנגיש את האתר לאור ההוצאה הכספית והבירורים האינסופיים המתלווים לכך, ומן העבר השני גם חוששים מפני תביעה על נגישות אתרים שעלולה ליפול עליהם כרעם ביום בהיר.

אנו כאן כדי להפיג את החששות הללו ולעשות לכם סדר בבלאגן. אתם במרחק של שיחה אחת מכך.

ממפתחי אתרים ועד לבעלי ובעלות אתרים, מקדמים, יזמים ועוד: אתם יכולים להתקשר אלינו בכל שאלה והתייעצות, ולקבל מענה מקצועי.

ועתה, נמשיך אל המאמר עצמו 🙂

האם שירותי הנגשת אתרים מבטיחים שלא תוגש תביעה?

נאמר זאת כך: גם האתרים של אפל ומייקרוסופט לא מונגשים במאה אחוז. אנו סמוכים ובטוחים שאם ננבור מספיק, נמצא ליקויים.

האם זה חושף את אפל או מייקרוסופט לתביעה? אתם וודאי מנחשים שמדובר בגופים לא פראיירים כלל וכלל.
הנקודה שלנו היא שאין בחוק דרישה שהאתר יהיה מונגש ב-100% תמיד. כן, יש דרישה שהאתר יהיה מונגש בצורה מקצועית ותקינה, אבל המחוקק ידע שהפעילות השוטפת באינטרנט יכולה לפגוע בנגישות באופן בלתי תלוי בהנגשה שנעשתה, ולכן הוא דרש מבעל האתר להנגיש כראוי מלכתחילה ולהיות מוכן לבצע תיקוני נגישות כשהדבר יידרש.

לכן, גם אם מתגלה בעתיד ליקוי נקודתי כזה, הוא לא יאפשר לתבוע את בעל האתר אלא רק לבקש ממנו לתקן את הליקוי בתוך 60 ימים. כך בעצם, כאשר אנחנו מנגישים אתר, אנו יודעים שהוא עומד בדרישות החוק ושכל ליקוי עתידי שנתבקש לתקן – יתוקן באופן מידי.

וזה מחזיר אותנו למייקרוסופט ואפל, גם אם נמצא משהו לאחר חיטוט אינסופי באתריהן, הרי שכל שנוכל לעשות הוא לבקש שיתקנו 🙂

והיבט נוסף וחשוב לא פחות: גם שינויים במהלך השנה חושפים אתר שהונגש לטענות

נניח והנגשנו לכם את האתר, ולאחר 5 דקות ערכתם עדכון שהוסיף פיצ'ר חדש לאתר או עיצוב כזה או אחר. באותו הרגע ממש, ייתכן והאתר שלכם כבר לא מונגש כפי שהיה. כנ"ל גם לגבי אתר שלאחר שנה ערכתם בו שינוי.

ויותר מזה: במידה והמחוקק שינה דבר מה בתקנות הנגישות, הרי שזה חושף אתכם מחדש, כל עוד לא הטמעתם את השינויים.

מה שאנחנו אומרים הוא פשוט: במידה ואתם מנגישים הנגשה תקנית באמצעותנו, הסיכוי שיתבעו אתכם שואף לאפס. לכל היותר יבקשו מכם לתקן ליקוי. וגם לזה יש לנו פתרון!

לקוחות שמנגישים באמצעות שירותינו ב-USER A, מקבלים ליווי טכני ותחזוקה שוטפים לכל שינוי בין אם באתר ובין אם בחקיקה. זאת לצד הדרכה פרטית מטעמנו שמסבירה לכם ולכן בעלי ובעלות האתר מה לעשות כדי לשמר על תקינותו באופן שוטף.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות אלינו, ואנחנו שם כדי לטפל ולתקן.

האם אתר שהונגש חלקית חשוף לתביעות? או שניתן רק להתריע על ליקוי?

כמו שאתם וודאי מנחשים, לא סתם יצרנו פסקה שהוקדשה לשאלה זאת.

נכון להיום, אם אתר הונגש בצורה תקנית מראש, כלומר תואם את כל האמור בחוק, הרי שאין אפשרות לתבוע אותו ללא התרעה ובקשה לתיקון הליקוי.

אבל, חשוב שנעשה אבחנה מאוד ברורה בין אתר שהונגש כחוק לבין אתר שההנגשה שלו נעשתה באמצעות תוסף נגישות חינמי או לא-חינמי אבל אוטומטי ללא כל הנגשה ידנית וירידה לפרטי פרטים.

הנגשה חלקית או לא תקינה שאיננה עומדת בחוק מראש, לא מזכה את בעל/ת האתר לארכה של 60 יום לתיקון ליקויים, וחושפת אותו כבר מהיום הראשון לתביעה פוטנציאלית.

כלומר, המחוקק אומר בפשטות: הדרת או מנעת ביודעין מאנשים מסוימים בעלי מוגבלויות לצרוך את תוכן ושירותי האתר – הרי שכאילו לא הנגשת אותו בכלל. כך הדבר נתפש על-ידי המחוקק, וכך הדבר גם נתפש על-ידי בית המשפט שידון במקרה. ישנה סבירות גבוהה שאתר שהונגש חלקית או שלא בהתאם לחוק, יוכר כאתר שאיננו נגיש כלל.

נסכם זאת כך: רק אם עשו הנגשה אמיתית ומקצועית, ורק כאשר הפגינו מאמץ ממשי ואמיתי להנגיש את אתר האינטרנט כנדרש ובהתאם לתקן, הרי שהוא איננו חשוף לתביעות נגישות, אלא לכל היותר להתרעה לתיקון ליקויים.

קיבלתי תביעה על אי-עמידה בנגישות האתר, מה עלי לעשות?

קודם כל, חשוב לציין שאם הנגשתם את האתר שלכם באמצעות ספק שירותי הנגשה מקצועי ואחראי וכן אם הוספתם הצהרת נגישות תקינה, הרי שאתם יכולים לנשום לרווחה: נטרלתם את הסיכון להיתבע באופן לא צפוי.

הגורם שפנה אליכם יכול לכל היותר להתריע על ליקוי לכאורה ולתת לכם הזדמנות לבדוק ולתקן.

במידה ומסיבות כאלו ואחרות, בכל זאת קיבלתם תביעה על נגישות אתרים, הרי שהדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום.

לא פעם מוגשות תביעות סרק במטרה לסחוט מבעל האתר "דמי הסתלקות" שיהיו זולים יותר מאשר לגשת להליך משפטי ארוך ויקר.

התופעה הזו מצערת ומערכת המשפט עושה בימים אילו מאמצים כדי למזער ולמנוע אותה ככל הניתן.

כל שאנו יכולים להמליץ במצב דברים זה, הוא או לפנות להליך עם עורך דין מומחה ומנוסה, או לנסות ולהגיע לעמק השווה עם הגורם התובע.

במידה ואתם חוששים מפני תביעות נגישות אתרים ומעוניינים להבטיח שאתרכם יהיה מוגן ויאפשר לגורמי צד ג' להתריע לכל היותר, פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם. שירותינו ניתנים בעלות אחידה לכל אתר, ועומדים ע"ס 490 ₪ בתוספת מע"מ לשנה.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט