צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
הנגשת אתרים בפלטפורמות קוד סגור

הנגשת אתרים בפלטפורמות קוד סגור

חלק בלתי נפרד מהנגשת אתרים הוא הממשק עם קוד האתר, זאת כדי שהפונקציות השונות באתר יוכלו ליישר קו עם יישומי ההנגשה השונים עבור בעלי מוגבלויות.

לעתים פונים אלינו גולשים שמספרים בהיסוס שיש להם אתר שמבוסס על פלטפורמת קוד סגור, דוגמת WIX או Shopify וכיוצא בכך. ההיסוס נובע מכך שהם לא בטוחים אם הפלטפורמות הללו אכן מאפשרות או לא מאפשרות גישה חיצונית לביצוע ההנגשה.

כבר כאן, בפתיחת דברינו, נסיר את החששות ונספר לכם שהחשיבות של ההנגשה ברורה גם עבור המפתחים של הפלטפורמות הללו (כמו אלו שהוזכרו כאן וכן רבות אחרות).

ברוב המכריע של המקרים, אנו לא פוגשים במגבלות טכניות, אלא דווקא בנכונות הפלטפורמות לאפשר את עבודת ההנגשה במלואה.

חיבורי צד ג' בפלטפורמות קוד סגור

שופיפיי או וויקס שהזכרנו בראש המאמר, מאפשרות חיבורים לשירותי צד ג' בין אם זה חיבור נכסים של גוגל או חיבור סליקת אשראי חיצונית וכיוצא בכך.

כפי שהן מאפשרות חיבור צד ג' לשירותים שמנינו זה עתה, אותן הפלטפורמות מאפשרות גם לחברות הנגשה כמונו, להתחבר עם המערכות שלנו אל האתר, ולבצע את התאמות הנגישות הנדרשות.

או במילים אחרות: אין לנו כל בעיה לתת לכם שירות גם אם האתר שלכם נבנה על הפלטפורמות הללו או אחרות, ולהנגיש את האתר במלואו.

עם זאת, נסייג את דברינו ונאמר כי בשונה מהנגשת אתרי וויקס או הנגשת אתרי שופיפיי, אם מדובר בפלטפורמת קוד סגור לא מוכרת, הרי שצריך לבדוק זאת מראש.

כל עוד מתאפשרת הטמעת קוד שאנו מספקים לצורך ההנגשה, הרי שמרבית הסיכויים ונוכל להנגיש את האתר כולו.

רוב הפלטפורמות הסגורות כן מאפשרות חיבור לשירותי צד ג', ולכן לא צריכה להיות מניעה עקרונית להנגשת האתר שבנוי עליהן.

אתרי קוד סגור שאינם מאפשרים הנגשה חיצונית

יחד עם זאת, פגשנו גם בחברות ישראליות לבניית אתרים שמנצלות את שליטתן על קוד המקור של האתר והגישה אליו להכריח את בעלי האתרים לבצע את ההנגשה רק דרכן, בתנאים שלהן (כולל המחיר). הן אומרות ללקוח בפשטות ובנחרצות: או שאתם עושים את ההנגשה דרכנו או שלא נאפשר להטמיע קוד של רכיב נגישות חיצוני ותישארו ללא הנגשה. במצב שכזה, אנו מן הסתם לא נוכל להנגיש את האתר וליישם בו את התאמות הנגישות הנדרשות.

יש כאן מקום לסייג קטן: אותן חברות לא בהכרח 'עושות לכם דווקא' או רוצות לשמור אתכם קרוב אליהן. המתינו עם העצבים.

אמנם אין מכשול טכני ואם רוצים, הרי שצוותי הפיתוח של אותן פלטפורמות יכולים לאפשר התממשקות של צד ג'. אולם ישנן חברות לבניית אתרים שאינן מאפשרות התממשקות של גורם חיצוני לפלטפורמה שבה נבנה האתר כעניין של מדיניות, למשל מטעמי אבטחת מידע.

לעתים המערכות רגישות מאוד, והחברה מעוניינת להפחית את הסיכון שאותן מערכות ייחשפו אל מול גורם צד ג'. זהו שיקול לגיטימי, אבל בעידן שבו הרוב המוחלט של פעילות הפיתוח והבנייה באינטרנט נעשית על בסיס קוד פתוח שרבים מאוד משתתפים ומשתמשים בו, קשה לקבל טענה לרף כה גבוה של הגנה / בטיחות, במיוחד אם מדובר באתרים סטנדרטיים שאינם שייכים למגזרים רגישים כמו ביטוח, בנקאות, בריאות וכו'.

האם פלטפורמות קוד סגור נגישות מלכתחילה?

כל מקרה הוא לגופו, כל שכן כאשר אתם בונים את האתר בעצמכם ולא לוקחים בחשבון היבטים שונים שנדרשים בנגישות אתרים.

נאמר כי אתרי קוד סגור אינם נגישים בצורה דיפולטיבית. בנוסף, הוספת לחצן נגישות מטעם אותן פלטפורמות איננה פוטרת אתכם מלערוך בדיקת נגישות ולוודא שהאתר הונגש כנדרש בחוק.

האתר שלכם מוכרח לעבור בדיקה מקיפה, תיקונים במידת הצורך, וכן לכלול הצהרת נגישות שמסבירה במדויק מהן הבדיקות שערכתם, מהם התיקונים שנעשו, ולמי ניתן לפנות בכל עת במידה ועולים ליקויי הנגשה כאלו ואחרים.

אנחנו כן יכולים להחמיא לפלטפורמות שונות, דוגמת Shopify שבה תודות למאמצים של צוותי הפיתוח, ניכר שעשו רבות כדי להיות כמה שיותר נגישים.

גם ב-Wix ניכרים מאמצי הנגשה, אך זה לא פוטר אותנו מבדיקה יסודית. למשל, באג ידוע בוויקס הוא שלעתים התוכן בעברית אמנם מוגדר מימין לשמאל, אך הניווט באמצעות המקלדת מוגדר משמאל לימין; כלומר מהסוף להתחלה. כל פלטפורמה והאתגרים שלה, ורק חברה שמתמחה בנגישות יכולה לתת להם את המענה הראוי.

לסיכום, הנגשת אתרי קוד סגור היא בהחלט אפשרית. ב- User A אנו עושים את מירב המאמצים כדי לייצר פתרונות תכנותיים, לעתים מותאמים אישית, ומזמינים אתכם להתייעץ איתנו בכל שאלה.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט