לאחרונה פנתה אלינו לקוחה צלמת תדמית שהחליטה לבחון את הצורך בהנגשת אתר העסק.
לרוב אנחנו יודעים לזהות כאשר מדובר בעסק קטן, ולכן עוד לפני שהתחלנו לדבר על נגישות אתרים, ביקשנו ממנה לבחון אם אולי בכלל מגיע לה פטור מהנגשה.
עברנו יחד עם הלקוחה על התנאים הבסיסיים ביותר ושאלנו:
האם העסק קיים מעל 3 שנים? – היא ענתה שכן.
האם ההכנסות בכל אחת משלוש השנים האחרונות היו מתחת ל-100,000 ש"ח? – גם כאן תשובתה הייתה חיובית.
בשלב הזה הודענו לה שהיא פטורה ואין כל צורך להנגיש את האתר. רק כדי להיות על הצד הבטוח, אמרנו לה שהיא צריכה לבקש מהמפתח שלה להוסיף הצהרת נגישות שמציינת את הפטור עקב נטל כלכלי.
כאן השמחה התפוגגה, והלקוחה פשוטו כמשמעו: התבאסה.
"פאדיחה לרשום שאני פטורה בגלל נטל כלכלי. יחשבו שאני ענייה, וזה לא מכבד אותי."
יודעים מה? הבקשה שלה הייתה מובנת לחלוטין! אחרי הכול, אתר אינטרנט הוא חלק מתדמית עסקית, ולרשום "פטור עקב נטל כלכלי" פשוט לא הרגיש לה נוח. ייתכן שגם לכם כאשר אתם קוראים את זה, זה צורם בעין.
הפתרון? אפשר לשנות את הנוסח כך שאף לקוח ולקוחה לא ירגישו מבוכה
לאחר התייעצויות, בחרנו לשנות את הנוסח בהצהרת הנגישות. במקום לכתוב "פטור עקב נטל כלכלי", מעתה הלקוחות הפטורים מקבלים נוסח מעודן יותר:
"באתר זה קיים פטור מנגישות לפי תקנות נגישות השירות סעיף 35 ו' (ז)".
באופן הזה, מי שבאמת ירצה לבדוק, יוכל להיכנס ולמצוא את המידע המשפטי המלא, אבל אף אחד לא יראה את הסיבה לפטור בצורה ישירה.
מאז אותו פידבק כל כך אותנטי מצד הלקוחה, זה הפך להיות הטמפלט הרשמי שלנו לכל הלקוחות הפטורים מהנגשה.