צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
מהי הצהרת נגישות?

מהי הצהרת נגישות?

כחלק מתהליך הנגשת האתרים, ישנו דף העונה לשם הצהרת נגישות, והוא חלק בלתי נפרד מן החותם של ההנגשה.

למעשה, אם תנגישו את האתר שלכם ולא תמקמו בפוטר (או במקום אחר) של האתר לינק להצהרת הנגישות, הרי שאתם מחסירים רכיב משמעותי שאף עלול לחשוף אתכם לטענות ואף תביעות.

למה? בעזרת הדוגמאות הבאות, אנחנו מאמינים שנצליח להסביר את ההיגיון שמאחורי ההצהרה וכל שכן את חשיבותה עבור גולש שסובל ממוגבלות.

מסבירים לגולשים מה עשינו (וגם מה לא עשינו)

בחלק הראשון של הצהרת הנגישות אנחנו מפרטים מה בעצם עשינו: מי הנגיש את האתר ומה עשינו בו על-מנת שגם אנשים עם מוגבלויות שונות יוכלו לגלוש בו.

בהערת אגב נספר לכם שאם יש לכם מספר פלטפורמות, כמו למשל אתר לחוד ואפליקציה לחוד, הרי שאתם מוכרחים לפרט בהצהרה מהן פעולות ההנגשה שנעשו בכל אחת מהן.

לאחר מכן, יש להצהיר ולפרט על רכיבים מסוימים באתר שאינם נגישים; לעתים קיימים מחסומי נגישות שלא ניתן להתגבר עליהם, לפעמים מסיבות טכניות ולפעמים כי לא כל דבר ניתן להפוך לנגיש עבור כל מגבלה אנושית שהיא, ובחלק זה של הצהרת הנגישות אנו יכולים לפרט מה לא נגיש, למה הוא לא הונגש ולא פחות חשוב – מהי האלטרנטיבה שעומדת בפני גולשים בעלי מוגבלויות.

לשם הדוגמה: יש לנו נספח באתר שהוא איננו נגיש מסיבה מסוימת. מה החלופה שעומדת בפני הגולש? האם מישהו יכול להקריא את המסמך? האם יש גורם צד ג' שאנו יכולים להפנות אליו לקבל פרטים על האמור במסמך? מיהו אותו גורם צד ג'? כיצד יוצרים איתו קשר?

נניח שאנחנו אתר שמוכר מוצרי אלקטרוניקה ובהם גם מקררים. לכל מקרר ישנו ספר דיגיטלי בקובץ PDF. הספר הדיגיטלי מעולם לא הונגש על-ידי המותג של המקררים, ולבעל האתר שבסה"כ משווק את אותם מקררים באתרו, אין כל אפשרות לבצע שינויים והתאמות בקובץ.

בהצהרת הנגישות אנו יכולים להסביר זאת, וגם לומר שניתן לפנות למשל לשירות הלקוחות של העסק, או שאולי ישנו קובץ שמע, או שניתן לפנות לחברה באמצעות דוא"ל וכו'. כאן בא לידי ביטוי עיקרון מרכזי בתחום הנגישות באינטרנט שלא רבים מודעים לו: החוק לא מחייב להנגיש את האתר וכל מה שבו באופן מלא וב- 100% של הזמן.

כולם יודעים שזה לא אפשרי. מה שהחוק דורש זה לעשות את המירב באופן סביר כדי להנגיש את האתר, להיות מסוגל לתקן ליקויים ולתת אלטרנטיבות סבירות היכן שפרט כזה או אחר אינו ניתן להנגשה או שהנגשתו כרוכה בעלות ומאמץ חסרי פרופורציה.

הנגישות הפיזית של העסק

חלקה השני של הצהרת הנגישות עוסק בנגישות הפיזית של העסק שלנו.

אנחנו יודעים שישנם עסקים רבים שהם דיגיטליים ללא משרד וקבלת קהל, אך היינו ממליצים לכם להמשיך ולקרוא את הפסקה כיוון שהיא רלוונטית גם עבורכם.

בחלק זה, המתייחס לנגישות הפיזית, עלינו למנות כל היבט והיבט של העסק הפיזי שבעל המוגבלות צריך להכיר לפני שהוא מגיע אליו. למשל: במידה ובמשרדים שלנו אין שירותי נכים, הרי שזה דבר שלקוח או קולגה לעסק שלא יכולים להשתמש בשירותים רגילים, צריכים לדעת מראש. אותו דבר לגבי עסק הממוקם בבניין שאין בו מעבר מותאם לכיסא גלגלים מהרחוב לסף העסק. ייתכן מאוד שאותם לקוח או קולגה יבחרו שלא לערוך את הפגישה אצלנו ויציעו מקום אחר שבו יש שירותי נכים וגישה מותאמת לכיסא גלגלים מהרחוב לבניין.

הצהרת הנגישות נועדה לעדכן את הגולש שיש לו מוגבלות ולעזור לו להבין עם מה הוא יתמודד אם יבחר להגיע לעסק הפיזי, זאת מבלי שיצטרך לשאול. הכל כתוב ומפורט.

ב- USER A אנחנו גם מקפידים לבדוק את דרכי ההגעה אל העסק, זאת במידה והוא מספק שירותים פרונטליים. האם ישנן סוגיות המגבילות בעלי מוגבלויות בדרך הפיזית לעסק? אולי אתר בנייה שגורע חלק מהמדרכה? אולי אזור בעל מדרכות צרות ותנועה סואנת?

ועסקים דיגיטליים! חיכיתם, והנה ההתייחסות:

ישנם עסקים רבים שבהם לא באמת חייבים להיפגש עם אנשים, ואין משרד פיזי.

מה שכן כדאי לרשום בהצהרת הנגישות הוא כך: 'לא מתקיימות פגישות במשרדנו. לתיאום פגישה התקשרו לאיש הקשר שלנו ונבחר מיקום לפגישה שיהיה לכם נוח ונגיש'.

כלומר, גם אם אתם לא מחויבים לפרסם הסדרי נגישות פיזיים, הרי שבאופן הזה תצאו על הצד הטוב ביותר, ואדם שיבקש לחפש אתכם בציציות ולמצוא ליקויי נגישות באתר, יבין שהוא נפל על חבר'ה קפדניים.

זוהי כמובן ההמלצה שלנו.

פירוט אודות רכז הנגישות

עד כה ברורה לכולנו חשיבותה של הצהרת הנגישות: פירטנו מה נעשה באתר, הסברנו מה לא נעשה וכיצד ניתן לגשר על הפערים, הבהרנו באשר ליכולת להיפגש פיזית או לצרוך את שירותי העסק פרונטלית, ובעצם עשינו המון המון סדר לגולשים שלנו.

החלק השלישי של ההצהרה צריך לתת לגולשים את היכולת לפנות לאוזן קשבת שתהיה אמונה על כלל ההנגשה.

כלומר, למי הגולשים יכולים לפנות כדי לקבל פרטים נוספים על שירותי הנכים, מטבחון נגיש או כל דבר אחר? או במידה ודבר מה שחשוב לגולש מסוים לא הובהר דיו בהצהרה, ממי הוא יכול לקבל תשובות? לבקש הבהרות?
כל אלו מתנקזים אל תוך תפקיד רכז הנגישות או איש/אשת הקשר של העסק לצורכי נגישות.

עכשיו, דעו שהרבה עסקים לא מחויבים למנות רכז נגישות. 'רכז נגישות' הוא תפקיד שמוגדר בחוק וכולל אחריות וסמכויות ספציפיות בתחום הנגישות רק עסקים עם יותר מ- 25 עובדים חייבים למנות אותו. עסקים אחרים חייבים לציין בהצהרת הנגישות איש או אשת קשר לפניות בנושאי נגישות ואין צורך שהוא יעמוד בכל הדרישות שחלות על 'רכז נגישות' בחוק. אנו בכל זאת ממליצים לאיש הקשר הזה להכיר את התחום באופן כללי ולרכוש כמה שיותר ידע על-מנת להיות מסוגל לתת מענה אמיתי לפניות של אנשים עם מוגבלות.

החלק האחרון – תאריך ההצהרה

נניח ועדכנו בהצהרת הנגישות שהרחוב שבו ממוקם בית העסק עובר שיפוצים, דבר שיקשה על ההגעה בקרב אנשים עם מוגבלות. השאלה שבעל מוגבלות ישאל את עצמו היא: האם זה עדיין נכון? האם כדאי לוודא זאת בשנית עם רכז הנגישות של העסק?

זו הסיבה שיש לציין את התאריך שבו הצהרת הנגישות עודכנה ולעדכן אותו מדי תקופה, ובכך לסייע לגולשים להבין עד כמה היא רלוונטית לכל האמור בה.

וזה חלק בלתי נפרד מהשירות שאנחנו נותנים

ב- USER A תקבלו שירות הנגשת אתרים מקיף ומלא הכולל הנגשה ידנית ואוטומטית, וכן ניסוח הצהרת נגישות מפורטת המותאמת אישית לעסקכם.

אנו שמחים להציע את שירותינו בעלות אחידה ע"ס 490 ₪ בתוספת מע"מ לשנה. בתשלום שנתי זה, לקוחותינו מקבלים שירותי הנגשה מלאים, תמיכה טכנית ומתן מענה לכל סוגיית הנגשה שעשויה להתעורר במשך השנה.

בכל שאלה והתייעצות, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה ונציגינו ישובו אליכם בהקדם.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט