צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
הנגשת אתרים מחיר מה משפיע על עלות ההנגשה

הנגשת אתרים מחיר: מה משפיע על עלות ההנגשה?

בישראל, חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מחייב את הנגשתם המלאה של אתרי האינטרנט והשירותים הדיגיטליים של גופים ציבוריים ועסקים פרטיים.

על-פי תקנות הנגישות הישראליות, כל חברה או ארגון שמספקים שירות לציבור או מתחזקים אתר אינטרנט ציבורי מחויבים לעמוד בדרישות ההנגשה.

עד כה השתמשנו במילים גבוהות ומרתיעות שמרביתנו מכירים. אבל מה זה באמת אומר? למה זה כל כך חשוב? או במילים אחרות: מה רוצים המחוקקים מחיינו? בקצרה: החוק נועד להבטיח כי כל אדם, ללא קשר למוגבלותו, יוכל להשתמש בשירותים הדיגיטליים בשוויון ובנגישות מלאה. סה"כ פייר למדי.

ועדיין, אנחנו ב-User A שמנו לב שמתעניינים ומתעניינות שפנו אלינו בנושאי הנגשה, לא הבינו (ובצדק) את ההבדל שבין אתר נגיש לאתר לא נגיש. הרי אם כפתור הנגשה לא סוגר את הפינה, מה כבר קורה מאחורי הקלעים שכן מבטיח הנגשה כחוק?

לכן ביקשנו לענות כאן על שתי שאלות מרכזיות: הראשונה היא כמובן מה זו הנגשה בפועל? ניתן דוגמאות שיורידו את כל האסימונים. בהתחייבות! והשנייה היא מה משפיע על המחיר.

נפתח בשאלת מחיר ההנגשה

הסיבה לכך שאנחנו פותחים קודם כל בנושא הזה, היא שמבחינתנו, אין כל השפעה של פעולה כזו או אחרת על המחיר.

ב-User A אנחנו גאים להשיק חבילת הנגשה במחיר ההוגן ביותר בשוק, עם הנגשה בהתאם לחוק, כולל תמיכה טכנית שוטפת ומענה לכל שינוי המתחולל באתר (כל שינוי שתעשו ייתכן ויפגע בנגישות האתר) בעלות של 490 ₪ בתוספת מע"מ לשנה בלבד.

אנו מניחים שכבר פגשתם באי אילו הצעות מחיר. במקרים רבים, המחיר של הנגשת אתרים משתנה על-פי פרמטרים שונים דוגמת גודל האתר, מורכבותו, סוג ההנגשה (אוטומטית בלבד או כוללת השלמות ידנית) וכיוצא בכך. אנו מציעים מחיר אחיד לכולם, מה שמאפשר לכל בעל ובעלת אתר לישון בשקט ולדעת כי האתר מונגש כדין לכל הגולשים.

מה זה בעצם אומר אתר מונגש? בואו נפרק את זה לרכיבים

בעיקרון, ישנו תקן שקובע מה ייחשב כאתר מונגש.

הוא כולל שורה של פרמטרים שאמורים להתקיים באתר כך שיתאפשר לאנשים עם סוגים שונים של מוגבלויות לגלוש באתר חרף מוגבלותם ולצרוך את המידע בצורה תקינה.

הפרמטרים הם רבים ומשתנים וכוללים:

  • התאמת צבעים – כך שהאתר יוכל להתאים לא רק לעיוורים וכבדי ראייה, אלא גם לעיוורי צבעים ולסוגיות בריאותיות נוספות שמקשות על קריאת אתרים בתצוגתם המקורית.
  • ניווט באמצעות מקלדת – המיועד לעיוורים, שאם נחשוב על כך נראה שהם למעשה לא יכולים להשתמש בעכבר. מקשי המקלדת (במיוחד החיצים ומקש ה- TAB) מאפשרים להם לדעת במדויק אם הם גוללים ימינה, שמאלה, מעלה ומטה.
  • תיאור אלטרנטיבי לתמונות – עיוורים לא רואים את התמונה ויכולים רק לשמוע תיאור מילולי שלה, באמצעות התוכנה לקריאת מסך שהם משתמשים בה. זכותם המלאה ליהנות לא רק מהתוכן שלכם אלא גם מהאלמנטים הוויזואליים שיצקתם לתוך האתר, כולל תמונות, ומתן התיאור הזה הוא חלק מההנגשה.
  • תיאורי קישורים – רבים מכירים את הדוגמה של תיאור אלטרנטיבי לתמונות, אך כמה מכם ידעו שיש גם תיאור לקישורים, למשל קישור צור קשר? אלו הם דברים שעבור אדם ללא מוגבלות הם מובנים מאליהם, אך כשעיוור מגיע לכפתור כזה (או כל כפתור אחר: חיפוש, פתח וכו'), הוא צריך לשמוע היכן הוא נמצא וכך יידע מה עליו לעשות.

או במילים אחרות: מטרתנו היא שהאתר שלנו יידע לספר לבעל המוגבלות בדיוק מה קורה וקורא בו. (מן משחק מילים שהלכנו עליו, מקווים שאהבתם, עורך התוכן פחות התחבר).

ככל שהאתר מורכב יותר וכולל בתוכו יותר רכיבים הנדרשים להנגשה, כך גם מחיר נגישות האתרים יכול לעלות בהתאמה. אנו ב- User A מנגישים את הרוב המוחלט של האתרים, כולל אתרי סחר ותדמית, במחיר זהה והוגן ביותר, ורק אתרים מאוד מסובכים, שהם קומץ קטן מאוד מכלל האתרים, מתומחרים בנפרד.

עתה נצלול קצת יותר לעומק

מה באשר לאדם חירש שרואה באתר שלנו סרטון וידאו?

או! כאן נכנס אלמנט נוסף שלרוב משפיע על מחיר ההנגשה והוא רכיבים חיצוניים שעולים לאתר, כמו סרטוני וידאו או קבצי PDF, שאינם חלק מהאתר עצמו. לרכיב וידאו שכזה מוכרחות להיות כתוביות וגם מסמך PDF מצריך הנגשה עצמאית. אלו הם היבטים שאנו מציפים בפני הלקוחות שלנו מראש במטרה לאפשר להם הנגשה תקנית של האתר בהתאם לחוק.

וזה מוביל אותנו אל החלוקה הבאה שקיימת בתחום נגישות האתרים:

האלמנט האוטומטי

ישנו אלמנט אוטומטי שרבות מחברות ההנגשה מדגישות אצלן: מערכת שמנגישה את האתר אוטומטית ברגע שבו היא מחוברת אל האתר.

קודם כל נפתח בטיפ / אזהרה שכדאי לקחת בחשבון: אף מערכת הנגשה אוטומטית לא יכולה להבטיח נגישות מלאה לאתר.

המערכות הללו יכולות אולי ליצוק פונקציונליות אל תוך האתר שלנו עם ניווט באמצעות מקלדת, ניגודיות ועוד מגוון פיצ'רים נוספים, אך הן לא יכולות להטמיע תגיות ALT בתוך תמונות או קישורים חשובים, והן לא יכולות להתריע על סרטונים שמצריכים כתוביות (ואלו הן רק דוגמאות בודדות).

האלמנט הידני

מה שמוביל אותנו אל ההתאמות הידניות.

הנגשה תקינה שעומדת בתקן צריכה לכלול גם התאמות ידניות לאתר. מניסיוננו, עוד לא פגשנו באתר שעמד בכל תקני הנגישות רק מהטמעת נגישות אוטומטית.

ההנגשה האוטומטית אמנם עושה חלק מהעבודה, אך פוסחת על נדבכים שלמים באתר שלא טופלו ואינם נגישים לבעלי מוגבלויות.

למשל: הידעתם שהנגשה אוטומטית לא בהכרח תתאים את הניווט באמצעות המקלדת למבנה המסוים של האתר שלכם? לעתים האופן שבו האתר בנוי מצריך התייחסות פרטנית ובדיקה על-ידי מתכנת.

הנגשה אוטומטית גם לא תתן את התיאור הנדרש לכל הכפתורים והקישורים באתר.

דוגמה נוספת היא תוספים חיצוניים באתר דוגמת שירות משלוחים או תוסף סליקה. כאשר יש מערכת נוספת חיצונית שרצה באתר, היא לא בהכרח נגישה. אנחנו יכולים להעיר לכם על כך ולומר לכם מה לבקש מן התמיכה הטכנית של המערכת החיצונית.

תוסף אוטומטי לא מסוגל לעשות זאת, ורק עין בוחנת של גורם אנושי, תדע להצביע על הבעיה (במידה שישנה בעיה).

כיצד שאלת המחיר באה לידי ביטוי בענף ההנגשה?

ישנן חברות שמציעות רק הנגשה אוטומטית, ישנן שמציעות הנגשה אוטומטית משולבת עם התאמות ידניות והנחיות נלוות לבעל האתר לשמירה על הנגישות השוטפת בו (וזוהי הדרך היחידה שהיא נכונה ושמאפשרת הנגשת אתר בהתאם לדרישות החוק).

מחיר נגישות אתרים נגזר מהיקף ההנגשה, מורכבותה, ובעיקר אם מתכנת מעורב בפרויקט לצורך התאמות ידניות או לא, דבר שמייקר את השירות ויכול להגיע גם לאלפי שקלים.

ב-User A נוכחנו לגלות שישנם בעלי אתרים רבים שמייצרים פתרון פלסטר עם הטמעת הצהרת נגישות וכפתור נגישות אוטומטי מהסוג שניתן להוריד בקלות מהרשת (ועל כך יש לנו מאמר שלם שנשמח להפנות אתכם אליו); כל זאת לאור המחירים האסטרונומיים שמתלווים לעבודות ההנגשה הידניות.

לכן באנו עם בשורה.

עכשיו אחרי שהכרנו לכם ולו בהצצה קטנה את תהליך ההנגשה, אנו שמחים להציע לכם חבילה ייחודית הכוללת הנגשה אוטומטית פלוס השלמות ידניות של מתכנת מומחה לנגישות פלוס תמיכה טכנית שוטפת והנחיות נלוות, כך שאתרכם יהיה מותאם לחוקי הנגישות בישראל, וכל זה בעלות של 490 ₪ בתוספת מע"מ לשנה! כן, כן – לשנה! לא לחודש.

יש לכם שאלות נוספות? רוצים להתייעץ איתנו ולהבין מה התהליך כולל? הצוות שלנו זמין עבורכם בכל שאלה, וניתן ליצור איתנו קשר טלפוני או להשאיר פניה ונשוב אליכם בהקדם.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט