צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
הנגשת פופ אפים באתר

הנגשת פופ אפים באתר

פופ אפ, למי מאתנו שלא מכיר את המושג, אלו הן החלוניות הפנימיות באתרי אינטרנט שלפתע קופצות לנו באופן אוטומטי עם מסר מסוים.

ייתכן וזהו פופ אפ פרסומי, שנועד לדרבן את הגולשים להשאיר פניה, או אולי פופ אפ שרוצה להציע מבצע לגולש, או פופ אפ עם הצעה מפתה שקפץ עבור הגולש רגע לפני שהוא עוזב את האתר.

לא נתעכב כאן יתר על המידה על מהות הפופ אפ. מטרתנו במאמר זה היא להסביר מה קורה מבחינת נגישות האתר ברגע שבו הפופ אפ מופעל.

האם הגולש מודע לפופ אפ?

זכרו, מטרתנו כחברה להנגשת אתרים היא להיכנס לנעליהם של גולשים וגולשות עם מוגבלויות המבקרים באתרכם ולהבטיח שחוויית הגלישה שלהם תהיה תקינה ומלאה ככל הניתן למרות המגבלה שלהם.

דמיינו גולש כבד ראייה או עיוור שנכנס אל האתר, גולל, צורך את המידע, ולפתע קופץ פופ אפ, זאת מבלי שהגולש בכלל מודע לכך.

הוא יכול לנחש שקפצה חלונית נוספת באתר? לא, הוא מוכרח להיות מודע לכך. משהו צריך לאפשר לו את זה למרות שהוא לא רואה.

לכן, אחת מן הסוגיות הראשונות שאנחנו בודקים היא אם האתר יודע 'לספר' לגולש על כך שנפתחה חלונית פופ אפ. במידה וכן, מעולה. במידה ולא – אנחנו יוצרים לכך את פתרונות הקוד הנדרשים.

חלילה שהפופ אפ לא 'יכלא' את הגולש

למעשה פופ אפ יוצר לנו מצב שבו ישנה חלונית פתוחה והגולש איננו מסוגל לגשת אל יתר האתר שנמצא 'מאחוריה'.

כאן נכנס הנושא של ניווט ידני באתר באמצעות המקלדת.

גולשים שאינם משתמשים בעכבר, למשל כבדי ראייה, עושים שימוש במקלדת תוך שהם מסוגלים לעבור באמצעותה בין כל הרכיבים באתר, ולהיכנס לרכיבים הקליקביליים השונים.

עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות מהותיות:

  • האם הפופ אפ שלנו מאפשר ניווט בתוכו באמצעות המקלדת?
  • האם הגולש שלנו יכול לסגור את הפופ אפ מתי שרק יחפוץ בכך?
  • האם הפופ אפ נגיש לקוראי מסך?

במידה וענינו על איזו מבין השאלות הללו בשלילה, הרי שיש לטפל בכך. זכרו, זוהי זכותו של גולש עם מוגבלות ליהנות מהאתר שלכם בדיוק כמו כל גולש אחר.

הוספה לסל

דבר נוסף שעלול להתרחש באתרי איקומרס קשור לסיטואציה שבה גולש מוסיף מוצר לסל.

במקרים כאלו, הרבה פעמים נפתח לנו פופ אפ בתפריט צד שמראה אילו פריטים התווספו לסל.

לעתים בעת בדיקת הנגישות, מתגלה שאין חיווי שהמוצר עצמו נוסף לסל. כלומר הגולש לא מקבל הודעה שמספקת לו אישור באופן וודאי אם הוא אכן הצליח או לא הצליח להוסיף את המוצר לסל.

נשמע כמו פרט קטן? נסו לשים את עצמכם בנעליהם של הגולשים שזקוקים לכך. זהו נושא חשוב מאין כמוהו ולמעשה הוא עושה את ההבדל בין ביקור מהנה ואפקטיבי באתר לחוויה מתסכלת וכישלון בהשגת המטרה של הביקור.

האם הפופ אפ שלנו הוא תמונה?

במידה וכן, אז אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהיא כוללת בתוכה גם לא מעט תוכן פרסומי.

נניח ומדובר בפופ אפ עם תמונה של תינוק עם משקפי שמש. בעל אתר עלול לתאר בתגית ה-ALT שבתמונה רואים תינוק עם משקפי שמש.

אבל מה באשר לטקסט שמוטמע בתמונה? מדובר שם בהצעה פרסומית כלשהי, במידע שזכותו של הגולש להיות מודע אליו.

בתמונות בפופ אפים שכוללות טקסט, אנו מוכרחים לשלב פירוט טקסטואלי של כל הטקסט המוצג בתמונה.
וזאת רק נגיעה מתוך העולם העשיר והיצירתי של הנגשת אתרים.

התייעצו איתנו

ב- USER A אנו נשמח לעמוד לרשותכם עם צוות מקצועי ומסור, שמביא עמו ידע רב, בקיאות וניסיון בהנגשת אתרים בכל היקף.

אנו מציעים את שירותינו במחיר שנתי אחיד ע"ס 490 ₪, בתוספת מע"מ. זה כולל ה-כ-ל. הנגשה שכוללת אוטומציות מתקדמות והשלמות הנגשה ידניות ככל הנדרש, וכן ליווי ותמיכה טכנית לכל אורך השנה.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט