צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
הנגשת מצגות

הנגשת מצגות

לרוב כשאנו חושבים על הנגשת אתרים, הדבר הראשון שעולה בראשנו הוא הפיצ'רים השונים שבאתר, בין אם מדובר בתמונות או באקורדיון שנפתח ונסגר להצגת טקסט, ניווט באתר באמצעות המקלדת וכיוצא באלו.

הפעם נרצה לשים את הדגש על נושא נוסף שאמנם חומק מתשומת הלב של רובנו, אבל בהחלט לא חומק מאיתנו כמומחים לנגישות אתרים: מצגות.

הנגשת מצגות היא חלק מהנושא הכללי של הנגשת מסמכים. כל מסמך שאנחנו יכולים להוריד מהאתר ולהשתמש בו, לרבות מצגות, מוכרח להיות נגיש לבעלי מוגבלויות, או לפחות להציע פתרון חלופי (זאת במידה ולא ניתן להנגיש את המסמך המדובר כנדרש בחוק).

מה חשוב לבדוק כשמנגישים מצגת?

בפאוור פוינט יש לנו אתגר; לרוב המידע הטקסטואלי שישולב בכל שקופית במצגת, יסתמך במידה מסוימת על מידע וויזואלי המלווה אותו.

לצורך העניין, פעמים רבות נציג תמונה יפה שתעביר מסר / תחדד את המסר הכתוב.

זאת אחת מן הבעיות המרכזיות והגדולות ביותר שיש לנו במצגות. היחסים הסימביוטיים, המאוד-הכרחיים הללו שמתקיימים בין הטקסט לתמונה.

כעת, מי מכם שעבד ובנה מצגות וודאי יודע שהעבודה בפאוורפוינט מבוססת על שכבות וסדר באלמנטים. במידה ועובדים על מצגת בצורה שאיננה לוקחת בחשבון היבטי נגישות, נוצר בלגן בסדר ההקראה של הדברים.

נסביר את דברינו

לשם הדוגמה, יצרתם שקופית עם כותרת, סעיפים טקסטואליים המשקפים את המסרים שאתם רוצים להעביר, ולצידם תמונה מסוימת שמחזקת את המסר.

תוכנת נגישות שמקריאה את השקופית עבור אדם בעל מוגבלות, מסתמכת על סדר השכבות שיצרנו במצגת. אין לה היגיון בריא משל עצמה. היא פועלת בהתאם לסדר שבו השכבות נוצרו.

כל עוד נסדר את המצגת רק לפי נראות, אך לא לפי סדר השכבות, הרי שאותה תוכנה תתחיל לקרוא, למשל, קודם כל את הפסקה, לאחר מכן את הכותרת, לחזור אל התמונה, ואז לפתע לקרוא פסקה נוספת.

לכן, כאשר מנגישים מצגות, חשוב לסדר את הרכיבים בכל שקופית באופן ידני, ולהבטיח שתוכנת הנגישות תעבור רכיב אחר רכיב, לפי הסדר שבו אדם הצופה במצגת היה נוהג.

וכמובן – תיאור האלמנטים הוויזואליים

בדומה מאוד להנגשת אתרים, גם בהנגשת מצגות חשוב לעבור על כל התמונות שהטמענו בכל שקופית ושקופית, ולשלב תיאורים אלטרנטיביים.

נוסיף קצת יותר בנושא הזה, ונדגיש: בשונה מתיאור ALT לתמונה באתר אינטרנט ובו נתאר בפשטות מה רואים בתמונה, בהנגשת מצגות מומלץ להשלים את המסר של התמונה, ולאו דווקא לתאר ספציפית מה רואים בה.

פעמים רבות, התמונות במצגת כוללות גרפים או אובייקטים שמשלבים מידע חזותי וטקסט, ולכן על-מנת שהאדם שלא רואה את המצגת יבין את המסרים שלה, חשוב לתת תיאור כמה שיותר מדויק שלהם.

התייעצו איתנו

מחפשים מומחי נגישות שילוו אתכם בהנגשת האתר? ב- User A אנו מספקים מעטפת שירות מקיפה שתבטיח אתר נגיש העומד בדרישות החוק.

אנו מציעים חבילת הנגשה במחיר אחיד לשנה בסך 490 ₪ בתוספת מע"מ. בתשלום שנתי זה, אתם מקבלים הנגשה של האתר בהתאם לחוק וכן ליווי ותמיכה שנתיים. כל שינוי בחוק, כל שינוי באתר, כל דבר מה שיצריך הנגשה חוזרת – נכלל בשירות השנתי.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט