💡


האם ידעתם: כתבו תמיד את כותרת הדף (תגית <title>) כך שתתחיל בתוכן הספציפי של העמוד, ורק אחר כך בשם האתר – כך המשתמש יוכל לזהות במה מדובר גם כשיש לו עשרות טאבים פתוחים.

תגית זו ממוקמת בתוך תגית <head> והיא המידע הוויזואלי והקולי הראשון שמוצג לגולש. תגית זו מראה את כותרת הדף בלשונית של הדפדפן. לרוב יופיע שם  האתר וכותרת הדף. האם אתם יכולים להבין את נושא הדף בתמונה הבאה?

ברור שלא. נסו שוב עם התמונה הבאה:

די ברור על מה ידבר הדף. תגית זו כל כך חשובה, משום שדרכה ניתן להעביר מידע מקדים שיכול לסייע לגולש להבין טוב יותר את תוכן הדף. לדוגמה אם יש לדף באתר שבו יש מאמר על הצהרת נגישות. לרוב יופיע משהו שכזה: "שם האתר - הצהרת נגישות" שזה בסדר אבל ניתן לשפר את זה, קודם כל את שם האתר להוסיף בסוף. הסיבה לכך פשוטה, כאשר פתוחים לנו מספר דפים באותו חלון של הדפדפן (בטאבים) השטח שבו יופיע הכותרת של הדף קטן משמעותית.

את תיאור הדף ניתן לשפר בהתאם לתוכן המאמר. אם המאמר מדבר כיצד לכתוב הצהרת נגישות אז כותרת טובה תהיה "כיצד לכתוב הצהרת נגישות" אם התוכן מדבר על החשיבות אז כותרת טובה תהיה "חשיבותה של הצהרת נגישות" דוגמאות נוספות:


FAQ



זוהי תגית שמופיעה בתוך <head> ומציינת את שם הדף בלשונית הדפדפן ובתצוגות חיפוש. היא נחשבת למידע הראשון שהמשתמש שומע או רואה על הדף.

קוראי מסך מקריאים את התוכן של תגית <title> מיד עם טעינת העמוד – ולכן זהו מרכיב קריטי בהכוונת משתמשים עיוורים או לקויי ראייה.

שמים קודם את שם האתר ורק אז את נושא העמוד – מה שמקשה על זיהוי תוכן הדף, במיוחד כשיש מספר טאבים פתוחים. הסדר הנכון: קודם הנושא, אחר כך שם האתר.

כותרת הדף היא אחד האלמנטים החשובים ביותר שגוגל סורקת כדי להבין את נושא הדף. ניסוח נכון מעלה את דירוג הדף בתוצאות החיפוש.

להיות תמציתיים, ברורים, רלוונטיים לדף – לדוגמה: • "כיצד לכתוב הצהרת נגישות – UA נגישות" • "הוספת כתובת למשלוח – חנות XYZ"

עודכן בתאריך: