הערה חשובה: כל התכנים נכתבו מתוך הניסיון והידע הרב שצברנו (ולא על ידי AI). אם מצאתם טעות כלשהי בבקשה עדכנו אותנו.

הבהרה חשובה: התכנים המופיעים בעמוד זה נועדו לספק מידע כללי בלבד, ואינם מהווים ייעוץ משפטי, טכני או אחר. כל הסתמכות על המידע המובא כאן היא באחריות המשתמש בלבד.



שאתם מפרסמים מה נגיש או לא נגיש אצלכם בעסק אתם עוזרים לאנשים עם מוגבלות לתכנן איך להגיע אליכם. למשל, אם אין לכם שירותי נכים ואדם עם מוגבלות בכיסא גלגלים צריך לבוא אליכם ליום שלם – הוא יכול לדעת מראש ולהיערך בהתאם, או לבחור מקום אחר שמתאים לצרכים שלו. הצהרת נגישות ברורה וכנה לא רק מונעת אכזבות ותחושת תסכול, אלא גם יוצרת אמון, מראה שאתם לוקחים אחריות, ושאתם באמת מכבדים את כל הלקוחות שלכם – בלי יוצאים מן הכלל.

הצהרת נגישות כוללת 4 חלקים חשובים: 1. נגישות האתר 2. נגישות פיזית 3. רכז נגישות 4. תאריך עדכון אחרון

בחלק הזה מפרטים איך האתר עצמו מותאם לגולשים עם מוגבלויות – האם אפשר לנווט בו עם מקלדת, אם יש תיאור לתמונות, האם הצבעים עומדים בתקני ניגודיות, האם ישנם חסמים שאינם מאפשרים לגלוש בעמודים מסויימים ומה החלופה שלהם. המידע הזה עוזר למשתמש להבין מראש אם הוא יוכל להשתמש באתר בקלות וללא תלות באחרים.

כאן מתארים את הנגישות של העסק עצמו – האם יש חניית נכים, רמפה, מעלית, שירותי נכים, שילוט מתאים, כניסה נגישה ועוד. חשוב לפרט גם אם יש אזורים שאינם נגישים. שקיפות בנושא הזה חשובה במיוחד כדי לאפשר לאדם עם מוגבלות לתכנן את ההגעה למקום בצורה בטוחה ומכבדת.

זה האדם שאחראי בעסק על כל נושא ההנגשה. בהצהרה צריך לכלול את שמו, דרכי התקשרות (טלפון, מייל), ולציין שהוא הכתובת לפניות, בקשות או דיווח על בעיות נגישות. זה מראה שהעסק נגיש לא רק טכנית – אלא גם אנושית

התאריך הזה מציין מתי ההצהרה עודכנה לאחרונה, והוא נותן אינדיקציה למידת הרצינות של העסק בטיפול בנושא. אם התאריך עדכני – זה מעיד שהעסק עוקב, בודק ומתחזק את ההנגשה לאורך זמן, ולא רק עשה פעולה חד־פעמית

חברות רבות מספקות נוסח מוכן אבל חשוב לזכור שלכל עסק יש דרישות נגישות שונות וצרכים אחרים לכן יש לוודא שכל מה שצריך להיות כלול יהיה כתוב

הצהרת נגישות היא חובה בתקנות לפי תקנות נגישות השירות סעיף 35 ה' וסעיף 91 ה'.

הצהרת נגישות צריכה להיות מפורסמת בכל הנכסים הדיגיטליים.

יש לפרט ככל שאפשר על מה שנגיש ועל החסמים כדי להימנע מהטעיה של אנשים עם מוגבלות.

יש לפרסם בהצהרת הנגישות מידע מקיף על החלקים הלא נגישים באתר כולל מה החלופות אפשרויות כדי לקבל את המידע או השירות שנמצא בדפים הלא נגישים.

רצוי להיעזר באיש מקצוע הנקרא "מורשה נגישות שירות" אבל בעל העסק או מי מתאמו יכול לכתוב את ההצהרה.

בכל פעם שישנו שינוי בעסק הפוגע או מיטיב עם הנגשת העסק.

אם אתה עסק שיש לו 25 עובדים ומעלה אז אתה חייב למנות רכז נגישות.

כל עסק החייב בהנגשה כלשהיא צריך לפרסם הצהרת נגישות.

כן. אבל חשוב לדעת שיכול להיות מצב שהתוסף לא יהיה זמין עקב תקלה ולכן אנחנו ממליצים תמיד שהצהרת הנגישות תהיה חלק מהאתר.

לא. רק עסק עם יותר מ-25 עובדים

על פי תקנה 91 – ככל שניתן עובד בדרג ניהולי או בעל הכשרה בניהול וקידום פרויקטים. בנוסף עליו להיות בעל ניסיון מעשי של שנה לפחות בתחום הנגישות לאנשים עם מוגבלות או שעבר הדרכה והכשרה על סמך הנחיות הנציבות לעניין הכשרת רכזי נגישות. כדי לקבל תשובה יותר מדויקת יש לעיין בתקנות נגישות השירות תקנה 91.

כל מי שחייב בביצוע נגישות על החוק והתקנות חייב לפרסם הצהרת נגישות

אם אינך מקבל קהל עליך לציין זאת וספק חלופה במקרה הצורך. למשל: "אין קבלת קהל במקום, לתיאום פגישה נגישה התקשרו לאיש הקשר שלכם בחברה או לרכז הנגישות"

על פי התקנות היבשות ניתן לתבוע אותך מיד וללא מתן התרעה לתיקון. שימו לב ל- 2 נקודות חשובות: 1. התביעות הם בעיקר תביעות יצוגיות 2. בתי משפט מציגים עמדה חדשה: על התובע לתת התרעה עם אפשרות לחייב את הנתבע בהוצאות הכרוכות בכך.

אם לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם, אל דאגה

צוות המומחים שלנו זמין לענות על שאלות נוספות באמצעות טופס שכאן.