בעת תכנון תוכן אינטרנט עבור אנשים עיוורי צבעים שאתה לא צריך להמיר את כל התמונות שלך לשחור ולבן או להיפטר מהתמונות שלך לגמרי. למעשה, ייתכן שלא צריך לשנות את כל התמונות שלך בכל. הנה מפתח:
ודא שצבעים הם לא השיטה היחידה להעברת מידע חשוב.
ברוב הזמן ולרוב האנשים עם עיוורון צבעים אין בעיה עם תמונות. העובדה שבתמונה ישנם צבעים שהם אינם יכולים לקלוט אינה רלוונטית עבורם. זה יכול להיות נחמד יותר לראות את צבעים, אבל הגולש מסוגל ומסתדר עם הבנת התמונה בסדר גמור, אפילו עם כל הצבעים הוסרו. לעומת זאת, אם המטרה של פרסום התמונה היא להעביר מסר עזרת הצבעים שבתמונה, אז חייבים לספק אלטרנטיבה לכך. לדוגמא, אם התמונה מציגה את המסלולים של אוטובוס, שבו המסלולים נבדלים רק בצבע של הקווים, אתה תצטרך להוסיף הערות או סימולים בגרפיקה עצמה איכשהו (ולספק את טקסט alt המתאים ) או לספק הסבר נוסף כגון תיאור של המסלול של הרכבת במילים.
אגב, אנשים עם עיוורון צבעים הם לא היחידים שירוויחו מטכניקה זו. אלה שהם עיוורים גם לא מסוגלים להבחין בין צבעים וגם מבוגרים.
בתמונות הבאות תוכל לראות המחשה קטנה כיצד אנשים עם ליקויי ראיה רואים את אתר אינטרנט.
האתר ללא מגבלה של ראיה
אדם עם גלאוקומה בנונית
אדם עם עיוורון צבעים חלקי (אדום-ירוק)
אדם עם עיוורון צבעים מלא
אדם עם ניוון מקולרים בנוני
אדם עם קאטארט חמור
אדם עם רטינופתיה סוכרתית בנונית
אדם עם רטיניטיס פיגמנטוזה בנונית