דפי נחיתה וניוזלטרים אולי נראים תמציתיים ופשוטים יחסית, אבל אם כבר הספקתם לקרוא אצלנו בבלוג תוכן או שניים, וודאי כבר ניחשתם שגם כאן מסתתרת אחריות לא קטנה בכל הנוגע לנגישות אתרים.
דווקא בגלל שהם מופצים לרבים, משמשים לקמפיינים שיווקיים, ולעיתים נשלחים בדיוור ישיר: דפי נחיתה וניוזלטרים מהווים נקודת מגע ישירה עם הציבור, ועלינו לתת עליהם את הדעת ולספק מענה לכל רכיב ורכיב.
מייל לא נגיש? תציעו חלופה
נאמר מיד: לפי התקנות, אין כל חובה להפוך את הניוזלטר עצמו (כלומר תוכן המייל) לנגיש. עם זאת, אם תציעו חלופה נגישה באתר, זה ישדר מסר חשוב של אחריות חברתית, שירותיות, ורצון אמיתי להגיע לכולם.
איך עושים את זה נכון? פשוט מאוד:
בתחתית המייל ציינו "אם אינך מצליח לצפות בתוכן הדוא"ל, ניתן לגשת לגרסת דפדפן נגישה כאן", עם קישור לעמוד נגיש.
תוכלו גם לציין למען הסר הספק שהגרסה באתר כוללת התאמות נגישות מלאות. בכך אתם גם מצמצמים את החשיפה לתביעות, וגם משפרים את תדמית המותג מול כלל הגולשים, לרבות אנשים עם מוגבלות.
טופס הרשמה תקני
מרבית דפי הנחיתה כוללים טופס הרשמה קצר הכולל שם, דוא"ל ומספר טלפון.
גם טופס קטן ככל שיהיה, עודנו צריך להיות תקני:
לכל שדה חייב להיות תיאור (Label) שמתאר לגולשים את מטרת השדה באמצעות תוכנות קוראות מסך
הניווט באמצעות המקלדת מוכרח להיות תקני ולעבור שורה אחר שורה, שדה אחר שדה
ההודעות על שגיאה באחד או יותר מן השדות שבטופס, צריכות להופיע בצורה נגישה; כלומר לא רק בצבעים, אלא ממש עם הודעה המסבירה על השגיאה ומהותה.
ולסיום, עלינו לאפשר לגולשים לשלוח את הטופס באמצעות מקלדת בלבד.
חשוב לבדוק שהתשובות שהמשתמש מקליד נקראות על-ידי קורא מסך, שהכפתורים ברורים, ושהשדות מסומנים נכון. כל בעיה באשר היא, קטנה ככל שתהיה, דוגמת תקלה בתיאור השדה או בחיווי על טעות - עלולה להפוך את כל דף הנחיתה ללא נגיש בפועל.
משתמשים בתמונות שמעבירות מסר כתוב? אל תשכחו לשלב תיאור
גם בדפי נחיתה וגם בניוזלטרים שיווקיים, נהוג להשתמש בתמונה גדולה שמעבירה את עיקר המסר - לרוב זו תמונה מעוצבת עם טקסט על גביה. עבור גולשים עם ראייה תקנית, זו דרך מהירה להבין מה מציעים. אבל עבור מי שמשתמש בקורא מסך לאור כבדות ראייה או עיוורון, התמונה הזו עלולה להתפרש כריבוע ריק, אלא אם כן הוספתם תיאור מתאים.
הכלל הוא ברור: במידה ויש בטקסט שעל התמונה מסר שיווקי חשוב - יש לכלול אותו בגוף הדף, או להוסיף תיאור תמונה איכותי (alt). לעיתים כדאי אף להשתמש בטכניקת טקסט נסתר: כלומר, להוסיף את הטקסט באופן שלא יוצג לגולש הרגיל, אבל הוא כן ייקרא על-ידי קורא המסך. כך אפשר להימנע מחזרתיות בעיצוב, ועדיין לא לפספס אף משתמש ומשתמש.
אל תשכחו לקשר את הצהרת הנגישות
בדפי נחיתה שמבוססים על מערכות דיוור כמו רב מסר, אקטיב טרייל או מערכות שיווק אחרות, קל לשכוח את הפרט הקטן אך הקריטי הזה: קישור להצהרת הנגישות. לפי תקנות הנגישות - כל אתר או עמוד שמופץ לקהל הרחב חייב לכלול קישור ברור להצהרה.
גם אם דף הנחיתה הוא זמני או מיועד לקמפיין נקודתי: אין בכך כדי לפטור מהחובה. ללא קישור להצהרת נגישות, העסק שלכם עלול להיות חשוף לתביעה, גם אם כל שאר הרכיבים בדף הנחיתה מונגשים כהלכה.
התייעצו איתנו בכל שאלה
גם כשמדובר בדף שיווקי קטן או בניוזלטר צבעוני, האחריות להנגשה לא נעלמת, להפך. דווקא בשל חשיפתם הרבה והנגישות שלהם לכלל הציבור, כדאי להשקיע בהנגשה פשוטה, ברורה, ומוקפדת.
דאגו שדף הנחיתה יפעל היטב עם מקלדת, שהטפסים יהיו ברורים ונגישים, שהתמונות יכללו תיאור, ואל תשכחו לקשר להצהרת הנגישות. ולקבלת שירות הנגשת דפי נחיתה וניוזלטרים, אנו מזמינים אתכם לשוחח עם יועצי הנגישות שלנו כאן ב-USER A.