צרו קשר לקבלת הצעה מיוחדת להנגשת אתרי תדמית וסחר
מה חשוב לבדוק בהנגשת טפסי 'צור קשר'?

מה חשוב לבדוק בהנגשת טפסי 'צור קשר'?

פעמים רבות כשאנחנו חושבים על נגישות אתרים, עולים לנו בראש פיצ'רים מאוד ברורים כמו תוכן בניגודיות מספקת או תמונות שמקבלות תגית אלט, המתארת מה מופיע בהן עבור קוראי מסך.

אבל… אם כבר יצא לכם בעבר לעיין בבלוג שלנו, ייתכן שגיליתם שנגישות אתרים יכולה להעמיק ולו בפרטים הקטנים ביותר.

הדבר נכון גם לגבי רכיב טפסי צור הקשר, שעלול לחמוק לנו מתחת לרדאר.

אם נחשוב על כך, לא מדובר ברכיב זניח כלל וכלל. זהו רכיב משמעותי שבו הגולשים המעוניינים להשאיר לנו פרטים, למעשה מבצעים את הפעולה החשובה מכול: פונים אלינו. חלילה שנמנע זאת מהם. חלילה שנמנע זאת מעצמנו כבית עסק.

מה הופך טופס יצירת קשר לנגיש?

טופס יצירת קשר מוכרח להיות נגיש עבור כל גולש וגולשת עם מוגבלות שאינם יכולים להביט בטופס ולהבין את השדות שבו עקב לקות ראייה, שאינם יכולים לעבור בין השדות באמצעות ניווט רגיל עם העכבר או שעשויים להתקשות לאור מורכבות הטופס.

ולאחר שהנחנו את היסודות הללו, נדגים זאת באמצעות מספר סעיפים:

תגיות בשדות הטופס

ישנם טפסי צור קשר שבהם התיאור של משמעותו של כל שדה מופיע ממש בתוך השדה עצמו.

כמו למשל [ שם מלא ] או [ טלפון ] וכיוצא בכך.

כאשר אנחנו מקליקים על השדה הזה ומתכוונים להקליד את המידע, אותה התגית נעלמת, וכך בעצם מהות השדה נעלמת מעיני הגולש.

במקרים שבהם יש לנו טופס יצירת קשר מרובה שדות, הרי שעלולה להיווצר חוויית משתמש איומה עבור גולשים עם בעיות זיכרון, למשל קהל מבוגר.

מטרתנו בהנגשת האתר היא להבטיח שאוכלוסייה זו תוכל למלא את הטופס בבטחה, מבלי שמהות השדה תימחק ותתעתע בהם. באופן הזה, הם יוכלו לעבור שדה אחר שדה ולהבין בדיוק את משמעותו מבלי שמהות השדה תימחק.

בהערת אגב, זה גם יסייע לכם משמעותית במכירות ובפניות. אם למשל מדובר בטופס בעל אופי משפטי או טופס שנועד למילוי פרטי אשראי. בטפסים מסוג זה, חוסר הביטחון של הגולש גדל שבעתיים.

בהנגשת שדות הטופס, אתם נוסכים בקרב הגולשים שלכם ביטחון ונוחיות.

תיאור שדות הטופס ברמת הקוד

עתה נתייחס לאוכלוסייה כבדת הראייה.

מבחינתם של עיוורים, קורא המסך לא יכול באופן אינטואיטיבי להסביר להם מהי מהותו של כל שדה ושדה.

עלינו לקשר את תגית השדה ברמת הקוד, כך שקוראי מסך יסבירו לגולשים עם מוגבלות ראייה מה עליהם למלא.

חשוב לנו לומר: זה לא משהו שקיים בהכרח דיפולטיבית באתרי אינטרנט. אל לנו לצאת מנקודת הנחה שהפלטפורמה שלנו מותאמת מראש לקוראי מסך. עלינו לוודא זאת ברמת ההנגשה הכללית של האתר.

ניווט באמצעות מקלדת בטופס יצירת קשר

היבט נוסף שבו עלולות לצוץ בעיות הוא הניווט באמצעות המקלדת.

לעתים, למשל באתרי WIX, אנחנו פוגשים בסוגיות ניווט משמאל לימין, בעוד שבאתר בשפה העברית, הניווט הנכון צריך להיות בהתאם: מימין לשמאל.

במקרים בהם הניווט איננו נכון, אנו יוצרים פתרונות קוד ומטמיעים זאת באתר. וכמובן גם בהתאם למספר הטפסים וסוגי הטפסים.

הודעות שגיאה במילוי הטופס

הודעות המצביעות על שגיאה במילוי הטופס עלולות להיתפס על-ידינו כמובנות מאליהן; אך לא כך הדבר עבור בעלי מוגבלויות.

חשוב שנקפיד על כך שהודעות השגיאה לא יתבססו אך ורק על צבע, למשל צבע אדום שמסביר על שגיאה; עלינו לשלב אייקון או טסט שיסביר באופן מלא את מהות השגיאה.

רצוי גם לקשר בין השגיאה לבין השדה המצריך מילוי מחדש. באופן הזה, גולש עיוור יקבל הודעה מלאה המסבירה לו על השגיאה ועל השדה שאליו הוא צריך לשוב ולמלא מחדש.

דבר נוסף שחשוב להקפיד הוא שהודעות השגיאה לא יתבססו רק על צבע. למשל, קורה שלוחצים על כפתור 'שלח' ומתקבלת הודעת 'שגיאה' שצובעת את המסגרת של השדה הפסול באדום למשל. אדם שלוקה בעיוורון צבעים, למשל, כמעט ולא יבחין בזה, אז צריך לשלב את זה עם עוד אייקון, או לחילופין טקסט שיסביר את מהות השגיאה.

הנגשת כפתורי רדיו בטופס יצירת קשר

היבט נוסף וחשוב לא פחות הוא טקסט שקשור לכפתורי רדיו בטופס יצירת הקשר.

לרוב כשאנחנו חושבים על גולשים עם מוגבלות, אנו נוטים לחשוב על עיוורים, אך הנה דוגמה אחרת: גולשים שסובלים מרעידות בידיים.

אותם גולשים, ייתכן שכן ישתמשו בעכבר, אך יתקשו לסמן את תיבת הצ'ק בוקס (כלומר: כפתור הרדיו) כיוון שמדובר באזור קטן המצריך יציבות.

לכן, כאשר אנחנו מנגישים את טופס יצירת הקשר, אנו גורמים לכך שכפתור הרדיו והטקסט שלצידו שמתאר את כפתור הרדיו, יהיו כולם לחיצים. כך, אדם המתקשה לייצב את העכבר, יוכל להקליק או על כפתור הרדיו או על הטקסט שמתאר את משמעות כפתור הרדיו.

ויודעים מה? זה רק על קצה המזלג

לא כי אנחנו מנסים למנוע מכם עוד מידע, אלא כיוון שכל אתר ואתר מביא עמו עוד אינספור פרטים וניואנסים קטנים שמצריכים התייחסות.

כאן במאמר זה, הבאנו לכם את עיקרי ההיבטים שאנחנו בוחנים בעת שאנחנו מנגישים טפסי יצירת קשר.
ואם יש לכם אתר שזקוק לנגישות, הצוות של USER A כאן לצידכם, נכון להפוך את האתר שלכם לנגיש, נעים ומסביר פנים לכל גולש וגולשת.

בכל שאלה והתייעצות, פנו אלינו ונשמח לתת שירות.

שיתוף פוסט:
לוגו אתר תפריט